صدور ۲۴۱۶ مجوز تولید گیاهان دارویی در کشور تاکنون

دبیر انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده های گیاهان دارویی کشور گفت: تاکنون ۲۴۱۶ پروانه تولید گیاهان دارویی در سطح کشور صادر شده است .

صدور ۲۴۱۶ مجوز تولید گیاهان دارویی در کشور تاکنون

به گزارش هشت دی،جعفر میرفخرایی، در اولین جشنواره ملی گیاهان دارویی استان گیلان که با رویکرد تجاری سازی گیاهان دارویی در شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد، اظهار کرد: انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان دارویی با پنج عضو آغاز بکار کرد و پس از ۱۶ سال فعالیت، هم اکنون اعضای آن به ۱۶۰ عضو فعال افزایش یافته است.

وی با اشاره به اهمیت گیاهان دارویی در زندگی بشر از دیر باز تاکنون و اهمیت تجاری سازی آن، ادامه داد: تاکنون ۲۴۱۶ فقره پروانه تولید گیاهان دارویی در سطح کشور صادر شده است که رقمی قابل توجه است.

وی افزود: اعضای انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان دارویی موفق شده است ۲۶۲ فرآورده و ۳۹۰ اسانس گیاهان دارویی را در اقصی نقاط کشور شناسایی کند.

میرفخرایی نداشتن برنامه در بحث ورود به تولید گیاهان دارویی را از مهمترین آسیب ها برشمرد و گفت: در هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی و برنامه ریزی صحیح می شود در بحث های کارآفرینی، درآمدزایی و پرهیز از تولید مازاد به شکل ایده آلی حضور یافت.

وی در بخش پایانی سخنان خود ظرفیت های موجود در آستارا را بسیار بالا برشمرد و تصریح کرد: این منطقه بهشت است و می توان از این ظرفیت بهره مندی مناسبی را داشت.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه