خودکار مطرح کرد؛

بسیاری از روستاهای رشت، روستای سبز هستند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت گفت: بسیاری از روستاهای رشت به علت تفکیک از مبدا کمتر زباله به عنوان روستای سبز یعنی عاری از زباله معروف هستند.

بسیاری از روستاهای رشت، روستای سبز هستند

به گزارش هشت دی،اصغر خودکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت در رابطه با انباشت زباله در شهرستان های این استان و سوزندان زباله ها اظهار کرد: در شهرستان رشت هیچ گونه انباشت زباله ای نداریم. گزارشی مبنی بر انباشت و سوزاندن زباله در یکی از شهرستان های رشت به دست ما رسیده است. علتش این است که سازمان آتش نشانی زمینی را برای ساخت ایستگاه آتش نشانی خریده و این زمین را به حال خود رها کرده و مردم زباله های خود را به این منطقه ریخته بودند. علاوه بر این شهرداری اقدام به جمع آوری زباله های این زمین نکرده بود و بر همین اساس سازمان محیط زیست به شهرداری منطقه در این رابطه اخطار داد.

وی افزود: پسماندها و زباله های شهری رشت توسط شهرداری و با نظارت محیط زیست به سایت زباله دنتیل سروان انتقال داده می شود.

خودکار گفت: براساس قانون مدیریت پسماند، جمع آوری زباله ها از سطح شهر در تمام شهرها به خصوص شهرهای پر جمعیت بر عهده شهرداری آن منطقه است .

وی ادامه داد:‌در شهرستان رشت نیز جمع آوری زباله ها بر عهده شهرداری است، اما در روستاهای شهرستان به علت تفکیک از مبدا کمتر زباله دیده می شود و اینگونه است که بسیاری از روستاهای شهرستان رشت به عنوان روستای سبز یعنی عاری از زباله معروف هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت تصریح کرد: برای تفکیک زباله از مبدا آموزش های لازم به اهالی و روستاییان داه شده است که این آموزشها از طریق بخشداری ها و محیط زیست منطقه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم مشکلات جمع آوری پسماند با آموزش و فرهنگ سازی و با همکاری فرمانداری ها و سازمان محیط زیست حل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه