حجتی: قیمت مرغ در ایران ارزان‌ترین در جهان است

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که در دستور کار است که قیمت مرغ افزایش پیدا کند، اعلام کرد: قیمت مرغ در ایران ارزان‌ترین قیمت را در سطح جهان است.

حجتی: قیمت مرغ در ایران ارزان‌ترین در جهان است

به گزارش هشت دی، وزیر جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که در دستور کار است که قیمت مرغ افزایش پیدا کند، اعلام کرد: قیمت مرغ در ایران ارزان‌ترین قیمت را در سطح جهان است.

محمود حجتی در نشست با فعالان بخش کشاورزی اردستان، اظهار کرد: مرغداران در چند سال گذشته با توجه به نوسانات مختلف، در کل وضعیت خوبی داشتند. البته این اواخر به دلیل شرایط خاص مشکلاتی را داشتند که آرام آرام در حال بهبود است.

وی افزود: در سال ۹۲ قیمت ذرت ۱۲۵۰ بود و در حال حاضر نیز همین قیمت پا برجا است. جوجه ریزی بیش از اندازه ای که انجام شد باعث برخی مشکلات دربین مرغداران شده است. باید همه کمک کنند تا مشکلات این تولیدکنندگان برطرف شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات نقدینگی مرغداران، تصریح کرد: در سطح شهرستان کوچک مانند اردستان باید شبکه تولید مرغ در زنجیره تعاونی یا کارآفرین قرار گیرد و سیکل تولید از ابتدا تا مغازه و فروش در غالب زنجیره باشد. یکی از مشکلات کشاورزی این است که واسطه از تولید تا مصرف زیاد است.

حجتی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مرغ در دستور کار است، گفت: همه باید کمک کنیم که نرخ مرغ بر اساس قیمت تمام شده، افزایش یابد. مرغ در ایران ارزان ترین قیمت مرغ در سطح جهان است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف مرغ در کشور ۲۸ کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: با حمایت هایی که دولت انجام داده در حال حاضر ارز نهادهای مورد نیاز طیور با ارزان ترین ارز خریداری می شود و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه