نمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی در آستارا برپا شد

نمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی همزمان با برگزاری جشنواره ملی گیاهان دارویی استان گیلان در منطقه نمونه گردشگری حیران شهرستان مرزی آستارا برپا شد.

نمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی در آستارا برپا شد

به گزارش هشت دی،در این نمایشگاه تخصصی که بعدازظهر پنجشنبه با حضور جعفر میرفخرایی دبیر انجمن تولید کنندگان گیاهان دارویی و داروهای گیاهی ایران، علی محمد عمویی نماینده ویژه معاونت علمی رئیس جمهور، جواد میر عرب معاون برنامه ریزی و بین الملل گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، ابوعلی گلزاری دبیر جشنواره و عضو هیئت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران، یونس رنجکش فرماندار شهرستان مرزی آستارا، مسئولان دستگاه های اجرایی و مردم افتتاح شد، انواع گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی(اسانس و عصاره)، گلاب و عرقیات و همچنین تجهیزات ویژه در صنعت  گیاهان دارویی به نمایش گذاشته شده است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه تخصصی که در محل منطقه نمونه گردشگری حیران شهرستان مرزی بندر آستارا بر پا شده است، گسترش فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی، آشنائی مردم با انواع گیاهان دارویی، بازرگانی گیاهان دارویی و فرآورده های آنها و همچنین ارائه فناوری های نوین در کشت و فرآوری گیاهان دارویی منطقه می باشد.

در این نمایشگاه ۲۰ شرکت تخصصی در حوزه گیاهان دارویی از سراسر کشور با ۵۰ نفر فعال در این عرصه و همچنین شش شرکت از گیلان و پارک علم و فن آوری و شرکت های دانش بنیان که در مراکز رشد استان فعال هستند، دارای غرفه می باشند.

این نمایشگاه مورد توجه و استقبال مسافران داخلی و خارجی که به منطقه نمونه گردشگری حیران شهرستان مرزی بندر آستارا آمده بودند، قرار گرفت.

جعفر میر فخرایی دبیر انجمن تولید کنندگان گیاهان دارویی و داروهای گیاهی ایران در حاشیه برپایی این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه مزایای فراوان گیاهان دارویی موجب توجه و مصرف بیشتر آنها در جامعه شده است، اظهار کرد: ۲۶۲ فراورده، ۳۹۰ اسانس گیاهان دارویی و یک هزارو ۲۵ گونه گیاهی طب سنتی در سطح کشور توسط اعضای  انجمن تولید کنندگان گیاهان دارویی شناسایی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده و از قطب های کشت گیاهان دارویی در استان گیلان به شمار می رود.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه