معاون برنامه ریزی و بین الملل گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی:

صادرات ۳۲۵میلیون دلاری زعفران/افزایش صادرات ضروری است

معاون برنامه ریزی و بین الملل گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات ۳۲۵ میلیون دلاری زعفران در سال گذشته، تاکید کرد: افزایش سهم صادرات گیاهان دارویی بسیار مهم است.

صادرات ۳۲۵میلیون دلاری زعفران/افزایش صادرات ضروری است

به گزارش هشت دی، جوادمیر عرب بعد ازظهر پنجشنبه در جشنواره ملی گیاهان دارویی استان گیلان که به میزبانی شهرستان آستارا برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تولید و فرآوری گیاهان دارویی در سطح کشور اختصاص یافته و در همین رابطه ۴۵۰ میلیون دلار صادر شده است.

وی با بیان اینکه زعفران در این زمینه با ۳۲۵ میلیون دلار بیشترین سهم صادرات را داشته است، اظهارکرد: کشور ترکیه به عنوان همسایه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه صادرات گیاهان دارویی ۵ میلیارد دلار هدفگذاری کرده و افزایش سهم صادرات در حوزه گیاهان دارویی بسیار مهم و ضروری است.

نماینده ویژه معاونت علمی رئیس جمهور نیز در این جشنواره با بیان اینکه با توجه به پیشینه استفاده از گیاهان دارویی در سطح کشور و ظرفیت و کیفیت موجود آنها باید با سرمایه گذاری جهت احیا و توسعه فرآوری گیاهان دارویی فعال بوده و گام های بلندی برداشت، افزود: جمهوری اسلامی ایران باید طبق سند چشم انداز، در صادرات گیاهان دارویی در ردیف ۱۰ کشور اول جهان قرار گیرد.

علی محمد عمویی با اشاره به قابلیت های شهرستان آستارا در استان گیلان و تبدیل شدن به بازار گیاهان دارویی، گفت: توجه به استاندارد سازی تولیدات گیاهان دارویی و آموزش در زمینه کشت و فرآوری در این شهرستان مستعد کشاورزی بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به برگزاری سه جشنواره ملی گیاهان دارویی توسط ستاد فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی رئیس جمهور از برگزاری چهارمین جشنواره ملی گیاهان دارویی در آبان ماه سال جاری در یکی از استان های کشور خبر داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه