نمایندگان گیلانی مخالف FATF کدام اند؟!

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فرا ملی موسوم به پالرمو یکی از پرسر و صداترین لایحه‌هایی است که در مجلس دهم مطرح شده و با مخالفت‌های زیادی در داخل و خارج از مجلس مواجه شده است.

نمایندگان گیلانی مخالف FATF کدام اند؟!

به گزارش ۸دی، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی موسوم به پالرمو یکی از پرسر و صداترین لایحه‌هایی است که در مجلس دهم مطرح شده است.

این لایحه با مخالفت‌های زیادی در داخل و خارج از مجلس مواجه شده است.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس، ولی داداشی نماینده آستارا، اسدالله عباسی نماینده رودسر و املش و محمود شکری نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در گفتگو با رسانه ها مخالفت خود را با این قرارداد اعلام کرده اند و محمد حسین قربانی نماینده آستانه و کیاشهر نیز در گفتگو با ۸دی اعلام کرد که نظر مساعدی به این قرارداد ندارد.

 

 

نماینده آستانه و کیاشهر:  پیشنهاد نمایندگان پس گرفتن این لایحه توسط دولت بود

محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگویی با خبرنگار ۸دی، گفت: این قرارداد یک معاهده بین المللی ذیل سازمان ملل برای جلوگیری از تأمین منابع مالی تروریسم است.

وی با بیان اینکه قرارداد FATF ظاهر خوبی دارد، اضافه کرد: این قرارداد در ظاهر برای مبارزه با پول شویی و عدم تأمین منابع مالی برای تروریسم است و ظاهر شسته رفته ای دارد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس، با بیان اینکه سمت و سوی این قرارداد در آینده محدود کردن جریان مقاومت و حزب الله و فشار بر کشور های مستقلی مانند نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: یکی از شروط پیوستن و اجرای برجام توسط اروپا شاید همین معاهده بوده است.

قربانی با بیان اینکه به همین جهت هم دولت لایحه ای به مجلس آورد، اظهار کرد: به جهت حساسیت حاکم بر مجلس بعید می دانم مجلس به این لایحه رأی بدهد.

وی افزود: پیشنهاد دوستان ما در صحن مجلس به دولت این بود که ترجیحا این لایحه را پس بگیرد و هدف مقابله با اهداف بلند جریان های استکباری باشد.

رییس مجمع نمایندگان گیلان:

با امضای قرارداد FATF دست و پای خودمان را می بندیم/ آن ها نهضت های آزادی بخش را تروریست می دانند

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار هشت دی با بیان نظرش در خصوص قرارداد FATF، اظهار کرد: قرارداد FATF نظام جمهوری اسلامی ایران را گرفتار می کند.

وی افزود: با امضای این قرارداد دست و پای خودمان را می بندیم چون تعریفی که آنها از تروریست دارند با تعریفی که ما داریم خیلی باهم فرق دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه آنها اصلا کل کشور ما را تروریست می دانند، اضافه کرد: آنها کل نهضت های آزادی بخش را تروریست می دانند.

رییس مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: بدین ترتیب در همان وهله اول یک مناقشه و درگیری بین ایران و کشورهای عضو این قرارداد ایجاد می شود یا باید تبصره ای بگذارند در این رابطه اما آنها این تبصره را هم قبول ندارند.

نماینده رودبار و عضو فراکسیون امید مجلس:

نمایندگان مجلس به چارچوب نظام در قرارداد FATF توجه دارند/ با هیچ کشوری تعارف نداریم

منوچهر جمالی در گفت و گو با خبرنگار هشت دی در مورد قرارداد نظرش در رابطه ارائه لایحه FATF به مجلس، اظهار کرد: این قرارداد در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و قرار بر این شده تا اصلاحات لازم صورت بگیرد و بعد از اینکه کمیسیون اصلاحات لازم را انجام داد در صحن مطرح شود.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همه مسئولان به چارچوب نظام جمهوری اسلامی در این راستا توجه دارند تا منویات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار می دهند و در این راستا قانون و منافع ملی و مردم را هم در نظر می گیرند.

نماینده مردم رودبار در مجلس افزود: اگر در این چارچوب باشد که طبیعی است و اگر در این چارچوب ها نباشد می دانید که نمایندگان خانه ملت با هیچکس و هیچ مسئولی در کشورهای دیگر تعارف ندارند.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه همه ما زیر پرچم ولایت هستیم، اظهار کرد: پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستیم و طبق قانون عمل می کنیم و کار ما برای مردم است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه