کارشناس مسائل سیاسی:

شرط اروپا برای ادامه برجام؛ پیوستن ایران به FATF

یک کارشناس مسائل سیاسی، شرط اروپا را برای ادامه برجام، پیوستن ایران به FATF دانست و گفت: اگر به این مسأله بی توجه باشیم، عوارضی درپی خواهد داشت.

شرط اروپا برای ادامه برجام؛ پیوستن ایران به FATF

به گزارش ۸دی، مصطفی دولتیار در گفتگو با برنامه “بدون خط خوردگی” رادیو گفتگو اظهار داشت: متأسفانه موضوع FATF به سطح کوچه و بازار کشیده شده است و افرادی که این موضوع را به صورت کارشناسی پیگیری می کنند، نگرانی های کمتری نسبت به سایر گروه ها در جامعه دارند.

وی با اذعان به ادعای کارشناسان در مورد اینکه در FATF فهرستی [مصداقی] از گروه ها و نهادهای تروریستی وجود ندارد، گفت: [تروریست شناخته شدن بر اساس FATF] بر مبنای سایر تعهدات کشورهاست و دولت ها مختار به انتشار فهرستی از افراد و گروه های تروریستی هستند.

دولتیار در ادامه اظهار نظر در خصوص ماهیت FATF گفت: ساز و کار بین المللی به دلیل شفافیت ایجاد شده است تا زمینه را برای پولشویی و بهره برداری گروه های جنایتکار بین المللی از بین ببرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه مشکلات احتمالی باید در روابط دوجانبه کشورها حل و فصل شود، تصریح کرد: کشورهای اروپایی به ظاهر در تلاشند برجام را حفظ کنند و تعامل خود را با ایران ادامه دهند و شرط آنها پیوستن به ساز و کار مالی و بین المللی است که اگر به این مسأله بی توجه باشیم، عوارضی درپی خواهد داشت.

دولتیار با انتقاد از اینکه افکار عمومی درباره ساز و کار FATF به خوبی توجیه نشده اند، گفت: همکاران ما در وزارت امور خارجه به صورت مستمر تحولات FATF را دنبال کرده اند؛ اما فرصت کافی برای توجیه نماینده های مجلس و ابهامات جامعه نخبگان نداشته اند.

منبع: صدا وسیما

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
جناب کارشناس بهتر می دانند که تلاش برای تصویب لوایحی مانند پالرمو و سایر لوایح مربوط به FATFکاری در ادامه برجام خسارت بار و به خواست دشمنان ایران صورت می گیرد.یکی از لوایح قبلا با استثنا کردن حزب الله لبنان و حماس و اصولا گروههایی که در حال مبارزه با اشغالگری در کشورشان هستند تصویب شد اما ظاهرا اروپائیها امر فرموده اند که عینا لایحه استعماری آنها تصویب شود. با تصویب این لوایح ایران در تنگنا قرار می گیرد و نهادهایی مانند سپاه هم تروریست شناخته می شوند و حتما این لوایح گره ای از مشکلات کشور نخواهد گشود. کسی با شفاف سازی مخالف نیست .همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند قوانین لازم برای شفافیت مالی را در مجلس تصویب کنید.چرا دشمن اصرار بر تصویب لوایحی مانند پالرمو را دارد؟!
در حاشیه