مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان:

بازسازی تأسیسات توزیع برق گیلان ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان ‌گفت: طبق فهرست‌های جدید این شرکت ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی تأسیسات توزیع برق نیاز است.

بازسازی تأسیسات توزیع برق گیلان ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش ۸دی،‌ جمشید طالبی صبح امروز در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت:‌ طبق فهرست‌های جدید این شرکت،‌ امسال چیزی بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی حدود ۳۰ درصد از تأسیسات توزیع برق استان گیلان نیاز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان عنوان کرد:‌ تا پایان سال گذشته حدود ۹ هزار و ۴۲ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلو ولت،‌ ۱۹ هزار و ۴۰۱ کیلومتر فشار ضعیف و ۱۹ هزار و ۵۳ دستگاه ترانس در سطح گیلان وجود دارد که ۳۰ درصد این‌ها نیاز به تعمیرات دارند.

طالبی به تفاهم‌نامه‌های شرکت توانیر جهت تأمین نقدینگی اشاره کرد و افزود:‌ شرکت توانیر هر ساله در قالب تفاهم‌نامه‌هایی مانند کاهش تلفات و نیز تفاهم‌نامه تبصره ۶ نقدینگی‌هایی را به شرکت توزیع برق گیلان جهت انجام بازسازی در شبکه و تأسیسات اختصاص می‌دهد.

وی مبلغ تفاهم‌نامه‌ها را بسیار پایین‌تر از اعتبارات لازم جهت بازسازی تأسیسات اعلام کرد و گفت:‌ در سال گذشته در قالب تفاهم‌نامه تبصره ۶ تنها حدود ۱۵ میلیارد تومان به ما اختصاص دادند اما با این همه شرکت توزیع برق گیلان کار بازسازی خطوط را به طور صد درصدی انجام داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در مورد اجزای تفاهم‌نامه تبصره ۶ نیز ابراز داشت:‌ تأمین برق تک خانوارهای روستایی و اصلاح شبکه برق روستاها از جمله قسمت‌های مهم این تفاهم‌نامه است که عملیات آن در سال گذشته با وجود کمبود اعتبارات به طور کامل اجرا شد.

طالبی سایر حوزه‌های دیگر که نیازمند بازسازی هستند را برشمرد و تصریح کرد:‌ شرکت توزیع برق گیلان جهت کاهش تلفات هم حدود ۱۱ میلیارد تومان قرارداد تأمین اعتبار داشت که با وجود تخصیصی تنها ۲ میلیارد تومان آن باز هم عملیات اجرایی به صورت صد درصد انجام شد.

وی از تعویض سیم‌های مستهلک در سطح استان گیلان سخن گفت و عنوان کرد:‌ در سال گذشته بیش از هزار و ۶۹ کیلومتر سیم فرسوده تعویض و کابل‌های خودنگهدار به‌جای آن‌ها نصب شدند که در حدود بیش از ۳۴ میلیارد تومان نقدینگی و اعتبار را به خود اختصاص داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از اصلاح و بازسازی شبکه‌ها خبر داد و ابراز داشت:‌ در جلسه‌ای که با حضور استاندار گیلان و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد برای ایجاد و اصلاح شبکه توزیع برق گیلان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به اختصاص پیدا کرد.

طالبی با بیان این نکته که در صورت تخصیص این میزان اعتبارات بازسازی شبکه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های برق در گیلان با سرعت بیشتری انجام می‌شود بیان داشت:‌ قرار است این میران از اعتبارات در فاز نخست به صورت اوراق خزانه به شرکت توزیع برق گیلان تعلق گیرد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه