رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

نظام تولید، توزیع و مصرف منجر به رعایت حقوق مصرف کنندگان شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: ایجاد عدالت اجتماعی مستلزم طراحی نظام تولید، توزیع و مصرف است که منجر به رعایت حقوق مصرف کنندگان شود.

نظام تولید، توزیع و مصرف منجر به رعایت حقوق مصرف کنندگان شود

به گزارش ۸دی، فرهاد دلق پوش غروب چهارشنبه در پنجمین همایش اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان گیلان در رشت، با بیان اینکه بایستی از ضررهای مالی و مادی به مصرف کنندگان ممانعت شود، افزود: پیگیری اقتصاد سالم از وظایف دولت در زمینه برقراری عدالت اجتماعی است از این رو ، برای پیشگیری از نابسامانی ها دولت وظایفی دارد.
وی حق برخورداری از انتخاب آزاد کالاها ، حق معامله منصفانه ، حق دادرسی برای جبران خسارت، استفاده از کالاهای با کیفیت مناسب به همراه مشخصات تولیدکننده و شاخص های کالا را از حقوق مصرف کنندگان ذکر کرد.
دلق پوش با بیان اینکه هدف سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان جریمه و تعزیر افراد نیست، تصریح کرد: باید قانون را در جهت حرمت بخشی و ترغیب تولید کنندگان به رعایت تولید با کیفیت کالاها قرار دهیم.
وی هدف از برگزاری همایش اعطای گواهینامه به تولید کنندگان برتر در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان را ایجاد انگیزه در تولید کنندگان کالاها و ارائه خدمات به مصرف کنندگان عنوان کرد.
وی گفت: افزایش اعتماد مصرف کنندگان برای خرید کالاهای ایرانی ، ایجاد رقابت بین تولید کنندگان برای ارائه کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب ، تحویل بموقع کالا و ارائه خدمات پس از فروش و همچنین حمایت از تولید کنندگان از دیگر اهداف این همایش است.
دلق پوش در ادامه از آغاز به کار ۱۹ واحد تولیدی در زمینه های ایجادی و توسعه خبر داد و گفت: این طرح های تولیدی با اعتباری بالغ بر ۲۸۶ میلیارد تومان با اشتغال مستقیم ۷۲۵ نفر راه اندازی شده است.
افزون بر ۲ هزار و ۶۸۰ واحد صنعتی و بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی در استان گیلان فعال است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه