اولین خودرو ایرانی تولیدی روی پلت‌فرم SP100 معرفی شد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اولین خودرو ایرانی تولید شده بر روی پلت‌فرم ملی SP100 با نام اولیه روهام، معرفی کرد.

اولین خودرو ایرانی تولیدی روی پلت‌فرم SP100 معرفی شد

به گزارش هشت دی،محسن جهرودی در هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز اظهار کرد: اولین خودرو تولیدی بر روی پلت‌فرم ملی SP100 به تولید رسیده و هم‌اکنون مراحل تست آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این خودرو صددرصد ایرانی بوده و تمام مراحل طراحی تا ساخت آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن مراحل تست این خودرو را به پایان رسانده و تولید انبوه آن را آغاز کنیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: با توجه به تحریم‌های یکجانبه آمریکا رویکرد ما تمرکز از تولید داخل است و تولید این خودرو ایرانی جدید نیز در این راستا صورت می‌گیرد؛ ضمن آنکه آمریکا تمام دنیا نیست و ایران نیز یک کشور با تمدن بزرگ و با تجربه است.

وی افزود: تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد اما با توسعه داخلی‌سازی خودروها محصولات تولیدی از نظر کمی و کیفی در سطح قابل قبولی خواهند ماند.

جهرودی با بیان اینکه قطعات مورد نیاز برای تولید محصولات تا پایان سال، از هم‌اکنون تامین شده است، تصریح کرد: ما از ابتدای سال و حتی قبل از خروج دولت پیمانشکن آمریکا از برجام، شرایط را پیش‌بینی کرده و با تشکیل ستاد تدابیر ویژه قطعات مورد نیاز را پیشاپیش تامین کرده‌ایم.

وی درباره وضعیت همکاری سایپا با سیتروئن اظهار کرد: سیتروئن فعالیتش را تعلیق کرده که البته متفاوت با خروج از ایران است. با این حال فعالیت شرکت سایپا سیتروئن متوقف نخواهد شد و تولید محصولات فعلی آن ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: البته رنو از ایران خارج نشده بلکه فعالیتش را کاهش داده است که این موضوع نشان‌دهنده خرد رنو است که پیام خوبی نیز دارد. اگرچه حجم ارسال قطعات محصولات رنو کاهش پیدا کرده اما این شرکت اعلام کرده که از ایران خارج نمی‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه