رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش:

وجود ۱۰۰ هزار نیروی مازاد صحت ندارد/ ۱۷هزار پست مصوب آموزش و پرورش بلاتصدی‌اند

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ساختار نظام اداری ۵۲ هزار پست مصوب داریم گفت: در این ۵۲ هزار پست مصوب، ۳۵ هزار نفر شاغل هستند و مابقی پست‌های مصوب اداری ما بلاتصدی است. وجود ۱۰۰ هزار نیروی مازاد صحت ندارد.

وجود ۱۰۰ هزار نیروی مازاد صحت ندارد/ ۱۷هزار پست مصوب آموزش و پرورش بلاتصدی‌اند

به گزارش ۸دی، اسفندیار چهاربند در پاسخ به اظهاراتی از سوی رئیس امور آمار و تامین نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر وجود ۱۰۰  هزار نیروی مازاد در آموز ش و پرورش اظهار کرد: این عدد کاملا اشتباه است و حتی وجود یک مورد نیروی مازاد را هم قبول نداریم.

وی افزود: علت این اختلاف آماری این است که تعریفی که آنها از نیروی پشتیبانی دارند، تعریف درستی نیست.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سازمان اداری استخدامی مدیر مدرسه که نیروی پشتیبان است را جزو کادر اداری می‌دانند گفت: این در حالی است که مدیرمدرسه طبق طرح طبقه بندی مشاغل که یک قانون است،  معلم محسوب می‌شود. او امروز معلم است، فردا مدیر می‌شود و برعکس. در واقع مدیر مدرسه نیروی اداری نیست.

چهاربند ادامه داد: خوشحال می‌شوم اسامی ۵ نفر از  این ۱۰۰ هزار نفر را به ما ارائه دهند، ببینم کجا هستند و سمتشان چیست؟.

وی با بیان اینکه در تشکیلات وزارتخانه بر اساس ساختار نظام اداری ۵۲ هزار پست مصوب داریم اظهار کرد: در این ۵۲ هزار پست مصوب، ۳۵ هزار نفر شاغل هستند و مابقی پست‌های مصوب اداری ما بلاتصدی است. چطور می‌شود در چنین شرایطی نیروی مازاد هم داشته باشیم؟.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش افزود: وزارتخانه‌ای که کل ساختار و تشکیلات اداری‌اش ۵۲ هزار نیرو دارد چطور می‌تواند ۱۰۰ هزار مازاد داشته باشد؟ اساسا تعریف آنها تعریف درستی نیست و این رقم را از اساس تکذیب می کنیم.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه