فرماندار شهرستان رشت:

سرانه کتابخوانی در شهرستان قابل دفاع است اما با کمبود فضای کتابخانه ای مواجه هستیم

سیدمحمد احمدی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشد سرانه مطالعه و کتابخوانی در شهرستان رشت را قابل قبول توصیف کرد.

سرانه کتابخوانی در شهرستان قابل دفاع است اما با کمبود فضای کتابخانه ای مواجه هستیم

به  گزارش ۸دی، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت به ریاست سید محمد احمدی، فرماندار شهرستان رشت و با حضور پریسا کرمی، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت و نیز اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان رشت در ابتدای این نشست با اشاره به نقش مهم کتابداران و دست اندرکاران حوزه فرهنگی اظهار کرد: برای انجام امور فرهنگی نباید منتظر کمک دیگران باشیم، باید اهداف پیش بینی شده را دنبال کنیم و در مسیر، از کمک دیگر دستگاه‌ها هم برخوردار شویم.

سید محمد احمدی با بیان اینکه سرانه کتابخوانی در شهرستان قابل دفاع است اما با کمبود فضای کتابخانه ای مواجه هستیم خاطرنشان کرد: کتاب نخواندن فرصت را برای گسترش فضای مجازی فراهم می‌کند که باعث ایجاد تنش و رواج آسیبهای اجتماعی می‌شود و باعث شکاف بین فرد با خانواده می‌گردد.

وی با تاکید برلزوم انجام کار فرهنگی بیشتر تاکید کرد: شهرداری‌های می‌توانند برای کمک به فرهنگ کتابخوانی نسبت به ساخت المان در معابر شهری اقدام کنند.

فرماندار شهرستان رشت اضافه کرد: همه تلاش می‌کنیم که مردم ما در آرامش و رفاه باشند اما لازمه این امر فرهنگسازی صحیح است.

احمدی با تاکید بر لزوم پرداخت سهم کتابخانه ها از همه درآمدهای شهرداری تصریح کرد: براساس قانون همه شهرداری‌ها موظفند سهم نیم درصدی خود را به حساب انجمن کتابخانه‌های شهرستان رشت واریز کنند.

وی در پایان با اظهار امیدواری به بهبود شاخص های مطالعه با همدلی و همگرایی بیشتر مسئولین و دست اندرکاران اضافه کرد: باید با تعامل وهمکاری بایکدیگر سرانه مطالعه شهرستان را افزایش دهیم.

گفتنی است در ابتدای این نشست نیز پریسا کرمی، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت در گزارشی به تشریح اقدامات انجام شده در کتابخانه های عمومی شهرستان پرداخت. بیان دیدگاه های دیگر اعضای انجمن شهرستان پایان بخش این نشست بود.

منبع: اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه