اظهارات عجیب آخوندی ادامه دارد؛

زیر سؤال بردن مسکن مهر راه تبرئه شدن از کم کاری در حوزه مسکن نیست/ دولت برای اصلاح امور فکری کند

بی برنامه بودن به ذات خود بد است ولی زمان این امر بدتر می شود که شخص بی برنامه تمام طرح های گذشتگان را زیر سوال می برد و جالب این جاست که راه حل جایگزنی برای آن مطرح نمی کند، نمونه کامل این بحث عباس آخوندی وزیر راه است که کارنامه قابل دفاعی در حوزه مسکن ندارد.

زیر سؤال بردن مسکن مهر راه تبرئه شدن از کم کاری در حوزه مسکن نیست/ دولت برای اصلاح امور فکری کند

به گزارش خبرنگار ۸دی، دولت روحانی بارها ثابت کرده که دولت بی برنامه ای است این قضیه در بحث سکه و ارز، مدیریت بانکداری، بحث خودرو، شبکه های اجتماعی و جای جای این دولت صدق می کند.

اما بی برنامه بودن به ذات خود بد است ولی زمان این امر بدتر می شود که شخص بی برنامه مدعی می شود تمام طرح های گذشتگان را زیر سوال می برد و جالب این جاست که راه حل جایگزنی برای آن مطرح نمی کند، نمونه کامل این بحث عباس آخوندی وزیر راه است که کارنامه قابل دفاعی در حوزه مسکن ندارد و طرح‌های جایگزینش برای خانه‌دار شدن مردم یا شکست خورده و یا چندان موثر واقع نشده، گاه و بیگاه به این پروژه ملی که در سال‌های گذشته بسیاری از خانواده‌ها را صاحب خانه کرد، حمله کرده است.

تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر دولت دهم در دولت روحانی چند بار به تعویق افتاد. در رمزگشایی از این عملکرد دولت، عبده‌تبریزی، مشاور وزیر راه هفته گذشته گفت: دولت با آن‌که اصلا اعتقادی به مسکن مهر نداشت مدعی شد: دولت یک میلیون و ۳۵۰ واحد را به اتمام رسانده است.

با این وجود عباس آخوندی در نشست اخیر خود با نمایندگان استان تهران در مجلس باز هم به مسکن مهر انتقاد کرده و اظهارات عجیبی را مطرح کرده است.

وزیر راه در آخرین صحبت های خود گفته است: “برخی معتقدند که دولت قبل در حوزه مسکن کار بزرگی کرده و توانست پروژه‌مسکن مهر را آغاز کنند غافل از آنکه این اقدام پس از گذشت ۱۰ سال تنها باعث ۲ برابر شدن حجم نقدینگی در کشور شده و مشکلات بسیاری را امروز به وجود آورده که عدم توانایی در تأمین خدمات آن تنها بخشی از این مشکلات به شمار می‌رود”.

 

 

سوال اول اینجاست که اگر دولت دهم نقدینگی را به طور عجیبی اضافه کرد چرا دولت آقای روحانی این نقدینگی را با بی برنامگی به چند برابر دولت قبل رساند و با کم کردن سود بانکی که زیر ساخت مناسبی نداشت سیل نقدینگی را به سمت بازارهای سرمایه، خودرو و همین مسکن کشاند و باعث شد آسیب پذیران و مستاجران در وضع بدتری داشته باشند.

آخوندی که سنگینی سایه عملکرد دولت نهم و دهم را بر سر خود می‌بیند، به اظهاراتی عجیب متوسل شده تا خود را از کم‌کاری در حوزه مسکن تبرئه نماید. او ادعا کرده که مسکن مهر نقدینگی را دو برابر کرده است! در حالی که کارشناسان منتقد دولت‌های نهم و دهم در انتقادات خود می گفتند که این طرح ۴۵ هزار میلیارد تومان به پایه پولی کشور افزوده است، با این اتفاق حداقل میلیون‌ها نفر صاحب خانه شدند اما تنها در دولت اول روحانی حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان به پایه پولی افزوده شد ولی کسی عملکرد درخشانی در حوزه ساخت مسکن مشاهده نکرد!

از سوی دیگر حجم نقدینگی که در ابتدای دولت روحانی کمتر از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود، هم اکنون از مرز هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان گذشته و به ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که در این دولت مسکن مهر تقریبا سرکوب شد، آخوندی افزایش سه برابری نقدینگی در این پنج سال را به پای مسکن مهر می‌نویسد!

یکی دیگر از انتقاداتی که در ماه های گذشته به عملکرد عباس آخوندی وارد شده، تعلل این وزارتخانه در اجرای تکالیف قانونی برای راه‌اندازی سامانه ملی املاک برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی است.

هرچند حدود ۹ ماه از تصویب این قانون می‌گذرد، هنوز وزارت راه و شهرسازی در اجرای این قانون تعلل می‌کند ولی این بار آخوندی حتی پا را فراتر نهاده و صراحتاً از انجام این وظیفه قانونی سر باز میزند.

وزیر راه و شهرسازی درباره سامانه املاک و اقدامات وزارت راه و شهرسازی می گوید: چندی پیش در این بخش بحث راه‌اندازی سامانه دیگری برای شناسایی و ثبت خانه‌های خالی در استان توسط وزارت راه وشهرسازی مطرح شد که بنده طی نامه‌ای به دولت توضیحات لازم را ارائه کرده و گزارش دادم که امکان انجام این عملیات تنها از طریق شهرداری‌ها امکان‌پذیر است چراکه تنها آنها اطلاعات جزئی تمامی واحدهای مسکونی در حوزه تحت کنترل خود را دارا بوده و این اقدام از عهده وزارت راه و شهرسازی خارج است.

آخوندی با سلب مسئولیت از وزارتخانه خود اعلام کرد: دولت مرکزی و شهرداری طی اقدامی مشارکتی این سامانه را راه‌اندازی و در روند اخذ مالیات از خانه‌های خالی گام بردارند.

مردم برخی اوقات از عملکرد  برخی از اعضای کابینه به قدری عصبانی می شوند که می گویند ای مسئولان اگر کاری نکنید و برنامه ریزی نداشته باشید اوضاع بهتر می شود و از این جهت این ضرب المثل را تکرار می کنند: که ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان.

اگر رسانه ها به فرمان رهبر و ولی امر خویش مکلف به حمایت از دولت شده اند و دولت را از سر خیرخواهی نقد می کنند که ای دولتیان برای اصلاح امور فکری کنید و افکار بیهوده را از ذهن و عمل خود خارج کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه