وزیر نیرو:

نیاز به همکاری مردم داریم تا برق و آب قطع نشود

وزیر نیرو از مردم بابت مشکلات ناشی از قطع برق عذرخواهی کرد و گفت: با وجود تلاش شبانه‌روزی همکاران صنعت برق، ما دچار کمبودها و قطعی‌های برق شدیم که جا دارد بابت مشکلات رخ‌داده برای مردم بابت قطعی‌های برق عذرخواهی کنیم.

نیاز به همکاری مردم داریم تا برق و آب قطع نشود

به گزارش ۸دی، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه امضای سند اقدام مشترک توسعه کاربردهای فناوری‌های نوین در بخش انرژی با وزارت ارتباطات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قبل از تابستان در مورد وضعیت آب و برق و عدم جیره‌بندی آن بارها اعلام کردیم که این موضوع به همکاری مصرف کنندگان و اصلاح مصرف مردم بستگی دارد.

اردکانیان با بیان اینکه “گفته بودیم نیاز به همکاری مردم داریم تا برق و آب قطع نشود”، گفت: امسال مردم، سازمان‌ها و ادارات دولتی همکاری‌هایی داشتند که اگر همین میزان همکاری هم نبود، با وجود کاهش تولید ۵ هزار مگاواتی انرژی برق‌آبی، مشکلات ما در این حوزه به‌مراتب بیشتر می‌شد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه “کاهش بارش و افزایش دما در برخی نقاط جهان به تلفات انسانی منجر شده است”، گفت: امیدواریم با ادامه روند همکاری مصرف کنندگان و سازمان‌های دولتی به‌شکل برنامه‌ریزی‌شده در رابطه با صرفه‌جویی، روزهای باقی‌مانده از فصل گرم امسال را بدون مشکل جدی پشت سر بگذاریم.

وی افزود: دست همکاری به‌سوی مردم دراز خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد این شرایط دیگر تکرار نشود.

اردکانیان از مردم بابت مشکلات ناشی از قطع برق عذرخواهی کرد و گفت: با وجود تلاش شبانه‌روزی همکاران صنعت برق، ما دچار کمبودها و قطعی‌های برق شدیم که جا دارد بابت مشکلات رخ‌داده برای مردم بابت قطعی‌های برق عذرخواهی کنیم.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ روز پیش نیروگاه نکا با ظرفیت ۴۰۰ مگاوات به‌دلیل بروز مشکلات فنی از شبکه خارج شد و کاری که باید یک ماه در حالت عادی روی این نیروگاه برای بازگشت به مدار بهره‌برداری انجام می‌شد، با تلاش شبانه‌روزی ثبت رکوردی مهندسی در زمانی ۹روزه، شاهد بازگشت نیروگاه ۴۰۰مگاواتی به مدار بودیم که این از نمونه‌های بارز تلاش شبانه‌روزی متخصصان برق کشور بودیم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه