رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی:

۷ پیست اتومبیلرانی در کشور احداث می‌شود

‌رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: با توافق ادارات کل ورزش و جوانان و فدراسیون اتومبیلرانی با تخصیص زمین در هفت استان کشور پیست موتورسواری و اتومبیلرانی راه‌اندازی می‌شود.

۷ پیست اتومبیلرانی در کشور احداث می‌شود

به گزارش هشت دی،محمود صیدانلو در مجمع انتخاباتی هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اردبیل اظهار کرد: این رشته ورزشی یکی از رشته‌های سخت و در عین حال پردامنه است که رقابت در این رشته با چالش‌ها و مشکلات فراوان روبروست اما جای خوشحالی است که دو بانو در استان اردبیل برای ریاست این هیئت رقابت کرده و یکی از آنها کرسی ریاست را عهده‌دار شد.

وی با اشاره به مستقل بودن رشته کارتینگ به عنوان یک سازمان مستقل خاطرنشان کرد: ما با چهار فدراسیون جهانی در این حوزه در ارتباط هستیم و دو رئیس فدراسیون جهانی در این زمینه به ما کمک واقعی را انجام می‌دهند، در حالی که‌ در کشورمان چندان زیرساختی را در این رشته ورزشی شاهد نیستیم.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی بیان کرد: ‌زیرساخت لازم را به ویژه در رشته ریس نداریم و این رشته متفاوت از آفرود، کراس، درگ و … بوده و ضرورت دارد پیست ریس را متفاوت از سایر رشته‌ها فعال کرده و راه‌اندازی کنیم.

صیدانلو ادامه داد: در چهار سال گذشته در هیچ یک از استان‌ها چه از ردیف ملی و چه استانی پیستی احداث نشده و ما حتی در ساخت ورزشگاه علی دایی در استان اردبیل چنین پیش‌بینی را نداشتیم.

وی به ناهماهنگی ساخت پروژه‌های ورزشی در کشور بدون هماهنگی و همکاری فدراسیون‌ها را یک نقص خواند و افزود: اگر هماهنگی‌ها درست انجام می‌شد قطعا در کنار احداث ۱۵ هزار پروژه ورزشی در کشور پیستی نیز احداث می‌شد و ما امروز با محدودیت در این حوزه روبرو نمی‌شدیم.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی بیان کرد: امیدواریم از محل ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده که برای توسعه ورزش همگانی، روستایی و زیرساخت‌ها هزینه خواهد شد، پیست‌های موتورسواری و اتومبیلرانی احداث شده و راه‌اندازی شود.

صیدانلو اظهار کرد: ‌وظیفه ارتقای مهارت رانندگی را عهده‌دار هستیم و قطعا در کنار آموزش رانندگی که کار پلیس راهنمایی و رانندگی است؛ باید سعی کنیم تا با افزایش مهارت رانندگان تصادفات و تلفات رانندگی را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به ارتقای مهارت رانندگی به عنوان یک وظیفه عمومی در قالب این فدراسیون گفت: ضرورت دارد با یک رویکرد اجتماعی در کنار جذابیت این رشته مهارت رانندگان را افزایش دهیم تا به عنوان یک رشته جذاب در سطح جهانی و المپیک این رشته ورزشی با استقبال بیشتری روبرو شود.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به جایگاه این رشته ورزشی از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و یک رشته اسپورت پرطرفدار اشاره کرد و افزود: اگر زمانی اسب مرکب انسان‌ها بود و پیامبر اکرم(ص) به اسب‌سواری بها می‌دادند امروز مرکب انسان‌ها اتومبیل است و این رشته ورزشی باید مورد توجه قرار گیرد.

صیدانلو به نامه‌نگاری خود با شورای امنیت ملی برای موافقت با اجرای برنامه‌های موتورسواری و اتومبیلرانی برای قشر بانوان خاطرنشان کرد: باید در این زمینه یک وحدت رویه در کشور در صدور مجوزها اعمال شود وگرنه با نگاه جزیره‌ای نمی‌توان در این حوزه به نتایج قابل قبولی دست یافت.

وی از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست‌ تا در واردات موتور و اتومبیل ورزشکاران این رشته مساعدت کرده و در کشور بدون دلیل مانع در برابر ورزشکاران در فعالیت‌های خود ایجاد نکنند، چرا که در سایه تمرین و برگزاری مسابقات است که تیم ملی ما توان رقابت جهانی و بین‌المللی پیدا می‌کند.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در پایان گفت: در هفت استان کشور با تخصیص ۲۰ هکتار زمین در هر استان قرار است با همکاری فدراسیون پیست‌های موتورسواری و اتومبیلرانی احداث شود که در این زمینه امیدواریم استان اردبیل نیز پیشقدم شده و فضای احداث این پیست در سال‌‌های آینده فراهم شود.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه