اندر حکایت دغدغه های عجیب یک نماینده در شرایط حساس کشور؛

مشکلات بی شمار معیشتی مهم تر است یا معافیت سربازی بازیکنان تیم ملی؟/ کاش آقای نماینده پیگیر اشتغال جوانان بیکار رشت هم بود!

در حالی که جوانان رشت و استان گیلان با بیکاری و مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند، نماینده این شهر بار دیگر به اظهار نظر و تاکید بر اموراتی که نیاز جدی مردم نیست پرداخته است.

مشکلات بی شمار معیشتی مهم تر است یا معافیت سربازی بازیکنان تیم ملی؟/ کاش آقای نماینده پیگیر اشتغال جوانان بیکار رشت هم بود!

به گزارش خبرنگار ۸دی، توجه به «مسئله اقتصاد» و «حل مشکلات معیشتی مردم» یکی از موضوعات اصلی و مهم در بیانات رهبر انقلاب اسلامی است.

اهمیت موضوع از منظر حضرت آیت الله خامنه ای تا آنجاست که ایشان در شرایط فعلی، اقتصاد را «مسئله ی اول کشور» معرفی می کنند.

اهمیت موضوع «معیشتِ مردم» در «منظومه ی ارزشی انقلاب اسلامی» تا آنجاست که رهبری بر اساس سخنان امام خمینی (رحمه الله) آن را یکی از «خطوط اصلی انقلاب» معرفی می کنند: «براساس سخنان امام رحمه الله، موضوع « مردم » ، «استقلال کشور» ، « تدین و پایبندی به مبانی اسلامی » ، « مبارزه با استکبار و زورگویی » ، « مسئله ی فلسطین » ، « موضوع معیشت مردم » ، « توجه به مستضعفین و رفع فقر » ، خطوط اصلی انقلاب هستند که از ترکیب آنها « هندسه ی انقلاب » به دست می آید »

در چنین شرایطی فهرستی از مشکلات اقتصادی و معیشتیِ مردم شامل بیکاری و گرانی و… پیش روی مسئولان است : « ما امروز دچار مشکلیم، نمیشود مشکلات مردم و گلایه های مردم را نادیده گرفت؛ مسئولین باید جدّی بگیرند. مسئله ی بیکاری مهم است، مسئله ی رکود مهم است، مسئله ی گرانی مهم است؛ اینها مسائلی است که وجود دارد » که بخش عمده ی این مشکلات نیز به « مدیریت » برمی گردد: « مشکلات اقتصادی کشور ممکن است بیست درصد، سی درصد، چهل درصد مربوط باشد به تحریمها [ امّا ] بقیّه مربوط به مدیریّت ما است؛ ما باید مدیریّت کنیم، ما بایستی درست عمل کنیم »

امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی زمینه ساز « گله مندی مردم » شده است : « مردم گله مندند؛ از بسیاری از چیزهایی که در کشور میگذرد، مردم گله مندند » مردم انتظارات به حقی دارند : « انتظار به حقّ مردم ما، این است که از یک اقتصاد شکوفا برخوردار باشند، رفاه عمومی باشد، طبقه ی ضعیف از وضعیّت غیر قابل قبول خارج بشود، از مشکلات نجات پیدا کند؛ اینها انتظارات مردم ما است و این انتظارات به حق است»

مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تا حدی است که رهبر انقلاب در طول سالیان اخیر بارها و بارها دغدغه مندی خود نسبت به آن ها را اعلام کرده تا آنجا که بیکاری یک جوان را موجب «خجلت و شرمندگی نظام» دانستند: « این خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری جوان، از خجلت خود آن جوان در داخل خانه بیشتر است؛ این را شما بدانید بنده خودم وقتی که به فکر این جوان بیکار می افتم شرمنده می شوم».

 

** مسئولان باید به این درک برسند که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد

در این چارچوب و با درک این شرایط به این جمع بندی می رسیم که اقتصاد «مسئله ی اصلی کشور» است : « امروز مسئله ی اوّل کشور، مسئله ی اقتصاد و مسائل اقتصادی و مشکلات و گره های اقتصادی است که اینها بایستی حل بشود».

اما نکته ای که اینجا باید به آن توجه ویژه داشت این است که باید مسئولان در هر رده و جایگاهی هستند تنها به خدمت به مردم و حل مشکلات اقتصادی باید تمرکز کنند تا مشکلات حل شود، مسئولین باید به این درک برسند که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد و برای تغییر نظام از راه مشکلات اقتصادی برنامه دارد.

 

** دغدغه های عجیب یک نماینده در شرایط حساسی کشور

اگر این نگاه در مسئولان نهادینه شود به بسیاری از حواشی پراکنی یا مسائل کم اهمیت تر نپرداخته و تمام تمرکز خود را بر روی مسائل اقتصادی می گذارند.

 

 

این در حالی است که جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت ید طولایی در سخن راندن در مسائلی دارد که نیاز روز جامعه نیست جعفرزاده در آخرین اظهارات خود درباره معافیت سربازی برخی از اعضای  تیم ملی فوتبال ایران گفت: سردار کمالی نگاه مهربانانه تری به ورزشکاران و بازیکنان تیم ملی داشته باشد.

این نماینده اصلاح طلب اقدام وزیر ورزش در ارسال نامه به ستاد کل نیروهای مسلح برای معافیت سربازی ۷ بازیکن تیم ملی را اقدامی بسیار مناسب و مطلوب خواند و گفت: انتظار داشتیم ستاد کل توجه به این مهم را در دستور کار قرار دهد نه اینکه با آن مخالفت کنند.

وی از بررسی تقاضای معافیت سربازی ۷ بازیکن تیم ملی بعد از تعطیلات در فراکسیون ورزش خبر داد و گفت: اگر ترتیب اثر داده نشود مطابق اصل ۱۱۰ قانون اساسی از حکم حکومتی استفاده خواهیم کرد و با توجه به رأفتی که در وجود مقام معظم رهبری قرار دارد این مسأله را حل خواهیم کرد.

جعفرزاده می گوید: کی‌روش نیز بر موضوع معافیت بازیکنان تیم ملی تاکید دارد و بر این باور است که اگر این بازیکنان نباشند نمی‌تواند رسالت خود را به درستی انجام دهد.

ما مخالف ورزش و فوتبال نبوده و به صورت ویژه از تیم ملی حمایت می کنیم اما از اینکه برای نماینده شهرمان مشکلات معیشتی و  بیکاری و سرگردانی جوانان عزیز گیلان، مسأله خاموشی قطعی های مکرر برق و ارتباط آن با کم کاری دولت روحانی، متضرر شدن واحدهای صنفی و تولیدی از نوسانات نرخ ارز و… کم اهمیت تر از مساله تیم ملی است ناراحت می شویم.

امروز تنها مسأله ضروری کشور اقتصاد است و نباید مسأله های کم اهمیت و فرعی مانند رفتن زنان به ورزشگاه، تیم ملی فوتبال و سایر این موضوعات فکر مردم و مسئولین را به خود جذب کرده و از آنان انرژی بگیرد، اگر اقتصاد کشور درست شود همه مسائل درست خواهد شد و حتی تیم ملی فوتبال هم در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت و آرامش به جامعه و بازار باز خواهد گشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه