کلم قرمز را به این دلایل حتما بخورید!

خواص ضد التهابی کلم قرمز می‌تواند زخم معده را درمان کرده و فرآیند بهبود آن را تسریع کند.

کلم قرمز را به این دلایل حتما بخورید!

به گزارش ۸دی، کلم قرمز سرشار از ویتامین C و A است. دو نوع ویتامین که برای تقویت سیستم ایمنی و سلامت بینایی بسیار موثر می باشند. در این مقاله به بررسی خواص فوق العاده ی کلم قرمز پرداخته ایم.

منبع ویتامینC

کلم، سرشار از ویتامین C است. این ویتامین هم نوع دیگری از آنتی‌اکسیدان‌ها است. به همین دلیل مصرف کلم می‌تواند نیاز بدن به این ویتامین مهم را تأمین کند.

نکته مهم‌تر این که در بین خانواده کلم‌ها، کلم قرمز بیش از همه انواع کلم‌ها، ویتامین C دارد. میزان این ویتامین در کلم قرمز دو برابر کلم سبز است.

ویتامینA

این کلم سرشار ازویتامین A است. این ویتامین فواید زیادی دارد؛ علاوه بر این که یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد، قدرت بینایی را بهبود می‌بخشد، مصرف آن برای حفظ سلامت چشم و پوست بسیار مهم است.

ویتامین A سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ رشد استخوان‌ها را افزایش می‌دهد، بیماری‌های مربوط به چشم را برطرف می‌کند و به بدن کمک می‌کند با عفونت‌ها مقابله کند.

مصرف یک وعده کلم قرمز، سه چهارم نیاز روزانه بدن به این ویتامین را برآورده می‌کند.

همچنین مصرف روزانه یک چهارم پیمانه آب این گیاه در برطرف کردن سردرد، آسم، برونشیت و مشکلات گوارشی موثر است.

زخم معده را درمان می‌کند
خواص ضد التهابی کلم قرمز می‌تواند زخم معده را درمان کرده و فرآیند بهبود آن را تسریع کند. کلم قرمز می‌تواند در برابر اسید معده از غشای معده محافظت کند. اسید معده زخم را بدتر می‌کند. مصرف مقداری کلم قرمز در روز می‌تواند وضعیت معده را بهتر کند.

از بیماری قلبی جلوگیری می‌کند
کلم قرمز، منبع خوبی برای حفظ سلامت قلب است. این کلم حاوی مقداری پتاسیم است که نقش مهمی در حفظ ضربان منظم قلب دارد. فیبر و آنتی اکسیدان موجود در کلم قرمز می‌تواند چربی بد یا کلسترول LDL که خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد را کاهش دهد.

اختلالات پوستی را درمان می‌کند
خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی کلم قرمز می‌تواند درمانی موثر برای اختلالات پوستی مانند اگزما باشد. این خاصیت، با سولفور موجود در کلم قرمز نیز پشتیبانی می‌شود. سولفور یک ماده معدنی است که در بسیاری از داروهای پوستی کاربرد دارد.

سلامت پوست را حفظ می‌کند

برخی از مردم فرانسه به ویژه زنان، روش درمان زیبایی خود را دارند. آنها از ماسک صورت پودر کلم برای حفظ زیبایی پوست خود استفاده می‌کنند. رنگدانه آنتوسیناناین و دیگر ویتامین‌های موجود در کلم قرمز می‌توانند برای حفظ زیبایی پوست مفید باشند. این کار از تاثیر رادیکال‌های آزاد جلوگیری کرده وتولید سلول‌های پوستی جدید را افزایش می‌دهد.

از یبوست جلوگیری می‌کند

یبوست مشکلی شایع است که به دلیل اختلال در عملکرد روده بزرگ به وجود می‌آید. معمولا یبوست زمانی اتفاق می‌افتد که رژیم غذایی شما فیبر ندارد. کلم قرمز حاوی سطح بالایی از فیبر رژیمی است که نه تنها سلامت گوارش را افزایش می‌دهد بلکه عبور مدفوع از روده بزرگ را آسان‌تر کرده و یبوست را کاهش می‌دهد.

از مشکلات چشمی جلوگیری می‌کند

فواید کلم قرمز برای سلامتی برای جلوگیری از اختلالات چشمی نیز خوب است. اگر می‌خواهید دید واضحی داشته باشید و از اختلالات چشمی دور بمانید، کلم قرمز را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید. کلم قرمز حاوی آنتوسیانین و ویتامین است که در برابر آسیب از چشم‌ها محافظت کرده و بینایی را افزایش می‌دهد. بر اساس یک مطالعه، افرادی که به طور منظم کلم قرمز مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که سبزیجات و میوه‌ای در رژیم غذایی خود ندارند، بینایی بهتری دارند.

فرآیند پیری را کند می‌کند

همه می‌خواهند جوان بمانند اما برخی افراد تنبل‌تر از این هستند که مواظب سبک زندگی و به ویژه غذای خود باشند. عدم مصرف میوه و سبزیجات، یک رژیم غذایی بد است و باعث پیر شدن شما می‌شود. آنتی اکسیدان و ویتامین موجود در بیشتر سبزیجات مانند کلم قرمز توانایی کند کردن فرآیند ویری را دارند و جوانی شما را حفظ می‌کنند.

خون را تصفیه می‌کند

سولفور توانایی سم زدایی یا تصفیه خون از مواد سمی و مضر را دارد. این ماده، عملکرد کبد برای رهایی از این مواد سمی را نیز افزایش می‌دهد. سعی کنید روزانه کلم قرمز مصرف کنید و هنگامی که بدن سم زدایی شد، تفاوت را احساس کنید. با این کار، بدنی بهتر و سبک‌تر و حتی ذهنی پاک‌تر خواهید داشت.

کاهش کلسترول خون

مصرف کلم قرمز به کاهش کلسترول و اسیداوریک بدن کمک می کند. چون حاوی میزان زیادی گوگرد است. کلم قرمز سرشار از فیبر است و به همین دلیل به بدن در جهت جذب کلسترول موجود در مواد غذایی مصرفی کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در کلم قرمز به تجزیه بافت چربی کمک کرده و انرژی زیادی برای بدن تولید می کنند. در نتیجه برای افزایش سلامت عمومی بدن از این کلم خوش‌رنگ غافل نباشید

کلم قرمز برای بهبود هضم غذا

کلم قرمز تأثیر مثال زدنی در دستگاه گوارش دارد چون در تولید صفرا کمک می کند. بنابراین با مصرف کلم قرمز از بروز مشکلاتی مانند سوءهاضمه یا یبوست گرفته می شود. توجه داشته باشید که آب کلم قرمز برای بهبود زخم های معده مؤثر است

کلم قرمز برای کنترل دیابت

مصرف کلم قرمز برای کنترل میزان قند خون مؤثر است چون این ماده معدنی حاوی انسولین طبیعی است. علاوه بر این به دلیل میزان اندک کالری و کربوهیدرات ها و همچنین میزان بالای فیبرها بدون چاقی باعث ایجاد سیری زودهنگام می شود. بنابراین برای افرادی که از دیابت رنج می برد مصرف کلم قرمز در سالادها یا به صورت نوشیدنی تأثیر زیادی در کنترل گرسنگی دارد

منبع: الو دکتر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه