یک گروهک مافیایی در کشور هند یک فرد ۳۲ ساله را با شایعات WhatsApp، به دزدیدن کودکان متهم کرده و به قتل رساندند.

پلیس هند چندین نفر را به جرم دست داشتن شایعات WhatsApp برای یک فرد ۳۲ ساله دستگیر کرد.

یک گروهک مافیایی در کشور هند یک فرد ۳۲ ساله را با شایعات WhatsApp، به دزدیدن کودکان متهم کرده و به قتل رساندند.

به گزارش ۸دی، البته این موضوع تنها خبرهای موجود در زمینه شایعات نیست و چند وقت پیش هم فردی با شایعات WhatsApp ای به قتل رسید. افرادی در WhatsApp شایعاتی برای این فرد درست کرده بودند که این فرد متجاوز و قاتل کودکان می باشد و به همین خاطر این فرد بی گناه در هندوستان به قتل رسید.

تاکنون حداقل ۳ نفر با چنین شایعاتی به قتل رسیده اند و تعدادی از افراد شایعه پراکن واتساپی نیز دستگیر شده اند.

یکی از کارآگاهان اداره پلیس شهر کارناتاکا در هندوستان اظهار داشت: حدوداً ۵۰ نفر در این زمینه متهم هستند زیرا این افراد شایعاتی در برنامه Whatsapp منتشر کردند که مثلاً، این فرد در روستاها به کودکان شکلات هدیه می دهد و آنها را به قتل می رساند.

کشور هند در استفاده از برنامه WhatsApp سردمدار می باشد و گزارشات نشان می دهد که این کشور در این برنامه حدود ۲۰۰ میلیون کاربر دارد.

وزارت فناوری و اطلاعات کشور هند در نامه ای به شرکت WhatsApp خواستار ایجاد محدودیت هایی در زمینه انتشار اخبار جعلی گردید.

این شرکت هم در هفته گذشته تبلیغاتی در روزنامه ها با عنوان (( کمپین آموزشی )) منتشر کرد، و قرار شده در این کمپین چگونگی تشخیص اخبار جعلی را آموزش دهند. اخیراً هم این شرکت افزونه Forwarded messages را به پیام های این برنامه اضافه کرد.

البته تاکنون سخنگوی این شرکت اظهار نظری راجع اتفاقات اخیر نداشته است.

کارآگاهان پلیس شهر کارناتاکا گفته اند در همین عملیات اخیر زخمی های زیادی داشته اند و خواستار رسیدگی سریع این موضوع توسط شرکت WhatsApp شده اند.

پلیس همچنین آدمین گروه های مشکوک به پخش اخبار جعلی را نیز دستگیر کرده است.

برنامه WhatsApp یکی از معروف ترین برنامه های پیام رسان در دنیاست. ۵۵.۶ درصد از جمعیت دنیا در بیش از ۱۰۹ کشور از این برنامه استفاده می کنند. هندوستان، برزیل، مکزیک و روسیه از جمله مهمترین این کشورها هستند. کاربران فعال واتس آپ در ماه حدود یک میلیارد نفر تخمین زده شده اند. این پیام رسان تنها در کشور هندوستان بیش از ۷۰ میلیون کاربر را به خود جذب کرده است. بر اساس آخرین تحقیقی در مورد اپلیکیشن های پیام رسان در نیمه سال ۲۰۱۶ انجام داده واتس آپ با داشتن کاربرانی در بیش از ۱۰۹ کشور دنیا از جمع ۱۸۷ کشور مقام اول را در بین برنامه های پیام رسان دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه