رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

۱۹ طرح تولیدی و صنعتی در گیلان افتتاح می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: ۱۹ طرح صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال در هفته صنعت و معدن افتتاح خواهد شد.

۱۹ طرح تولیدی و صنعتی در گیلان افتتاح می شود

به گزارش ۸دی،  فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان امروز (۲۵ تیر) در نشست خبری به مناسبت هفته صنعت و معدن با بیان اینکه در شرایط دشوار اقتصادی امروز باید راه‌هایی برای برون رفت از مسیرهای سخت طراحی کرد گفت: تحریم‌های ناجوانمردانه‌، امروز ملت را هدف قرار داده و باید با همکاری و همیاری مردم از این پیچ سخت نیز عبور کرد.

 

وی با بیان اینکه مردم از پایگاه‌های اصلی توفیق کشور هستند اذعان کرد: ملت ایران باید با ایجاد فصای مثبت، دلتمردان را برای گذر از بحران کمک کند. این دولت و نظام متعلق به مردم است و برای گذر از این بحران باید متحد و همدل باشیم.

دلق پوش تاکید کرد: در فشار اقتصادی امروز باید سرنوشت منافع عمومی را با هم راهبری و تدابیر ویژه برای حمایت از تولید و رونق اقتصادی اتخاذ کنیم.

وی با تاکید بر حمایت از کالاهای تولید گیلان و کالاهای ایرانی اذعان کرد: گیلان رتبه نخست کشوری را در تعداد پرداختی‌ها و حمایت از واحدهای تولیدی در سطح کشور داراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بااشاره به هفته صنعت و معدن اذعان کرد: ۱۹ طرح صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال در این هفته افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: این تعداد طرح صنعتی برای ۸۲۹ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

دلق پوش همچنین از تجلیل از ۳۸ واحد برگزیده صنعتی و تولیدی خبر داد و بیان کرد: تور خبری اصحاب رسانه استان با هدف آشنایی با ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان در این هفته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۰ هزار واحد صنفی در استان تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال ۷۹ هزار و ۹۳۸ مورد بازرسی در استان صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تعداد کل گزارش های مردمی را ۲ هزار و ۷۳۸ مورد عنوان کرد و گفت: در مجموع ۲ هزار و ۹۴۳ مورد پرونده با ارزش ریالی ۱۰ میلیارد و ۳۱۱ میلیون ریال از تخلفات اصناف به تعزیرات ارجاع شد.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی گیلان با ظرفیت پائین حداکثر ۶۰ درصد در حال فعالیت هستند اذعان کرد: یک هزار و ۷۹۴ واحد تولیدی و صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۵۴ میلیارد تومان در دست اجراست که می تواند برای ۵۵ هزار و ۵۴۸ نفر شغل ایجاد کند.

دلق پوش با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت های بیشمار برای سرمایه گذاری است خاطرنشان کرد: باید در مسیری حرکت کنیم که موانع را تسهیل و شرایط را جهت سرمایه گذاری فراهم کنیم.

وی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده توسط سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان اذعان کرد: در حوزه تجارت خارجی سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان روسیه در حال انجام است و باید از این ظرفیت جهت رونق تجارت گیلان بهره برد.

دلق پوش با اشاره به راه اندازی ۲۲۲ واحد صنعتی در گیلان اذعان کرد: این واحدها با سرمایه گذاری حدود چهار هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار و ۷۲۳ نفر ایجاد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، افزایش تعاملات تجاری با روسیه و سایر کشورهای حاشیه خزر، پذیرش هیئت های تجاری و اقدامات تخصصی در حوزه صنعت، رونمایی از برند فرش دستباف گیلان با نماد سوسن چلچراغ، برنامه ریزی جهت تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان را از دیگر اقدامات این سازمان دانست.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه