۱۳ جوان از گیلان به مسابقه های ملی مهارت اعزام شدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان گفت: ۱۳ نفر از جوانان دارای مهارت از این استان به هجدهمین دوره رقابت های کشوری مهارت اعزام شدند.

۱۳ جوان از گیلان به مسابقه های ملی مهارت اعزام شدند

به گزارش ۸دی، رحیم عطائی، اظهار داشت: این تعداد از جوانان زیر ۲۱ سال دارای مهارت در رشته هایی از جمله طراحی وب، فناوری مد، کابینت سازی چوبی، سازه های چوبی، آشپزی، قنادی، لوله کشی، طراحی فضای سبز، کنترل صنعتی، فناوری خودرو و … در این رقابت ها شرکت کردند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه های مهارت در دو مرحله شهرستانی و استانی و انتخاب برترین ها برای شرکت در رقابت های کشوری افزود: این تعداد از جوانان از برگزیدگان این مراحل هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان خاطر نشان کرد: هجدهمین دوره رقابت های ملی مهارت از بیست و سوم ماه جاری در استان البرز آغاز شده و تا بیست و هشتم همین ماه ادامه دارد.

وی با بیان این که مسابقه های ملی مهارت هر سال در استان های مختلف برگزار می شود، تصریح کرد: در جریان برگزاری این مسابقه ها، برگزیدگان کشوری برای تشکیل تیم ایران برای حضور در رقابت های جهانی انتخاب می شوند.

جوانان دارای مهارت استان گیلان سال های گذشته رتبه های خوبی را در سطح مسابقه های ملی و حضور در مسابقه های جهانی کسب کردند.

سال ۹۶ در رقابت های جهانی ابوظبی امارات یک گیلانی در رشته تهویه و تبرید و در سال ۹۴ در برزیل یک نفر از این استان در سیستم های تحت شبکه مدال افتخار جهانی را کسب کرد. در سال ۹۲ در رشته مکاترونیگ و گرافیک سه نفر از گیلان مدال افتخار کسب کردند.

مسابقه های جهانی مهارت سال ۲۰۱۹ در روسیه برگزار می شود.

بر اساس آخرین آمار، ۲۲ مرکز دولتی فنی و حرفه ای، یک مرکز سنجش مهارت و ۸۵۰ آموزشگاه آزاد ارایه خدمات مهارتی در استان گیلان فعال است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه