کاربران اینترنت در جهان چند نفر هستند؟

براساس یک بررسی منتشر شده، در حال حاضر بیش از ۴ میلیارد کاربر اینترنت در سطح جهان وجود دارد.

به گزارشهشت دی، براساس اطلاعات منتشر شده توسط سایت «wearesocial»، در حال حاضر بیش از ۴ میلیارد کاربر اینترنت در سطح جهان وجود دارد.

بر این اساس تعداد کاربران اینترنت در جهان تا ابتدای سال ۲۰۱۷ از رقم ۴ میلیارد کاربر عبور کرد و اکنون بیش از ۶۰ درصد از جمعیت جهانآنلاین بوده و به اینترنت دسترسی دارند.

کاهش قیمت اینترنت و افزایش درآمد مردم جهان در سال ۲۰۱۶ باعث شده تا بیش از ۷۰۰ میلیون نفر از مردم جهان به اینترنت ۵۰۰ مگابایتی به‌طور متوسط در ماه دسترسی پیدا کنند.

در همین حال تعداد کاربران خارج از محیط ۳G و ۴G به ۱.۶ میلیارد نفر رسیده که در مقایسه با رقم ۲ میلیارد در سال ۲۰۱۴، رقم جدید ۱.۶ نشان‌دهنده بهبود ارتباطاتی در حوزه پهنای باند موبایل محسوب می‌شود.

از سوی دیگر پیش‌بینی‌شده است که بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از مردم هند در سال ۲۰۱۷ آنلاین شدند که ۴۰۰ میلیون نفر از آن‌ها از طریق موبایل به اینترنت دسترسی داشته‌اند؛ در حال حاضر ۳۵۰ میلیون هندی اینترنت دارند که ۱۵۲ میلیون از آن‌ها کاربران موبایل هستند.

در آمریکا و اروپا ۷۸ درصد مردم کاربر تلفن همراه هستند و ۶۹ درصد جهان تحت پوشش خدمات نسل سوم تلفن همراه قرار دارد؛ اما این خدمات تنها در ۲۹ درصد مناطق روستایی ارائه می شود.

 در حال حاضر بیش از ۳ میلیارد نفر در سراسر جهان در هر ماه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ ۹ تا ۱۰ نفر از این کاربران از طریق دستگاه‌های تلفن همراه خود به فضای مجازی دسترسی دارند.

بیش از ۲۰۰ میلیون نفر اولین دستگاه تلفن همراه خود را در سال ۲۰۱۷ به دست آوردند و دو سوم از ۷.۶ میلیارد نفر در جهان اکنون تلفن همراه دارند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه