استاندار گیلان:

۳۰ هزار تن کالا از طریق راه آهن به آذربایجان صادر شده است/ پایانه مرزی آستارا نیاز به بازسازی دارد

استاندار گیلان گفت: در کمتر از ۲ ماه از افتتاح خط ریلی آستارا- آستارا بیش از ۳۰ هزار تن کالا از طریق ۴۸۹ واگن به آذربایجان صادر شده است.

۳۰ هزار تن کالا از طریق راه آهن به آذربایجان صادر شده است/ پایانه مرزی آستارا نیاز به بازسازی دارد

به گزارش۸دی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان با اشاره به اینکه گیلان از ۳ طریق ریلی، دریایی و زمینی با کشور آذربایجان در ارتباط است افزود: از طریق خط ریلی آستارا – آستارا توسط ۱۸ واگن بیش از هزار تن کالا به کشورهای مختلف ترانزیت و میزان ۴۳ هزار تن از طریق ۷۰۹ واگن واردات داشتیم .

وی رونق تولیدات استان گیلان و پیوند بخش بازرگانی با جمهوری آذربایجان را یکی از وظایف مدیران استانی عنوان و خاطرنشان کرد: گیلان ایستگاه و پل ارتباطی با جمهوری آذربایجان است و از بعد ملی وظایفی برعهده دارد .

نماینده عالی دولت در گیلان، اظهار کرد: با توسعه سایت بارانداز ریلی موجود در آستارا و الحاق این محدوده به منطقه ویژه اقتصادی که پیشنهاد آن به دولت ارائه شده، تجار ۲ کشور ایران و آذربایجان از تسهیلات مدیریتی و معافیت ‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند .

وی گفت: توسعه محدوده بارانداز و گسترش صنایع پردازشی و انبارداری در این منطقه می‌تواند علاوه بر افزایش میزان درآمد استان گیلان، اشتغالزایی و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

وی به وجود ظرفیت‌های مختلف برای توسعه روابط تجاری بین ایران و آذربایجان اشاره و خاطرنشان کرد: از این ظرفیت‌ها می توان برای کارکردهای ملی و استانی نقش‌آفرینی کرد .

استاندار گیلان استفاده از فرصت موجود در خط ریلی آستارا -آستارا را گام نخست برای اتصال راه آهن رشت به آستارا و تکمیل کریدور شمال-جنوب ارزیابی کرد و افزود: در سال‌های آینده شاهد رونق بخش ترانزیت و درآمدهای ملی از طریق این خط ریلی خواهیم بود .

وی بر لزوم فعال کردن تجارت بین ۲ کشور از طریق بازارچه مرزی تأکید و تصریح کرد: پایانه مرزی موجود در آستارا با توجه به قدیمی بودن به بازسازی نیاز دارد که تصمیم‌های ملی در این خصوص نیز گرفته شده است .

سالاری اضافه کرد: مردم هر زمان که در کنار اجرای پروژه‌های بزرگ شاهد افزایش میزان اشتغالزایی و درآمد باشند به توسعه امیدوار می‌شوند .

وی با قدردانی از پیگیری‌های دکتر جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان در مسیر توسعه روابط تجاری و اقتصادی و حجم مبادلات بین ۲ کشور گفت: باتوجه به پیشینه اتاق بارزگانی گیلان، تجار این استان نقش بسزایی در توسعه مبادلات دارند .

سالاری اظهار کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها شاهد رونق صادرات از ایران به کشورهای دیگر باشیم .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه