مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان:

استانداردسازی تابلو‌های راه‌های گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: تابلو‌ها و علائم راه‌های این استان تا پایان امسال استانداردسازی می شود.

استانداردسازی تابلو‌های راه‌های گیلان

به گزارش ۸دی، محمدرضا نازک کار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت: ساماندهی واستانداردسازی تابلو‌ها و علائم راه‌های اصلی و فرعی گیلان تا پایان امسال اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح تفاهم نامه‌ای فیمابین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استانداری گیلان منعقد شده است، افزود: ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد اجرای این طرح است که با تقبل سهم ۵۰ درصدی از اعتبارات ملی و استانی به مرحله اجرا در می‌آید.

مدیرکل راهداری گیلان اظهار داشت: ارتقای ایمنی تردد، کمک به اعمال قوانین ترافیک و راهنمایی دقیق و مناسب کاربران جاده‌ها در محور‌های اصلی و فرعی مطابق آخرین تغییرات صورت گرفته از عمده‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

نازک کار با اشاره به اینکه علائم و تابلو‌های راهنمای جاده‌ای از الفبای اولیه ایمنی برای کاربران جاده‌ها محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به صورت مستمر اقدام به تعویض، اصلاح و به روز رسانی این علائم می‌کند.

وی از نصب بیش از ۱۰ هزار علائم اخطاری و انتظامی در جاده‌های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: جایگزنی فناوری‌های نوین در زمینه کنترل تردد به جای سیستم‌های سنتی گامی موثر در زمینه افزایش ایمنی تردد و کاهش حوادث ترافیکی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان تصریح کرد: در حال حاضر محور‌های برون شهری استان مجهز به ۵۲ دوربین ثبت تخلف سرعت، ۲۱ سامانه نظارت تصویری و ۴۲ سامانه فعال تردد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه