مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان:

آب شرب برای مصارف دیگر استفاده نشود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان بر ضرورت مصرف بهینه آب شرب تاکید کرد و از مردم خواست آب شرب را برای مصارف دیگر استفاده نکنند.

آب شرب برای مصارف دیگر استفاده نشود

به گزارش ۸دی، محبعلی رنج ور بیان داشت: باید مردم الگوی مصرف بهینه را رعایت کنند و از مصرف آن برای احشام و کشاورزی بپرهیزند.
وی طول شبکه های موجود شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان را ۲۲ هزار کیلومتر عنوان و اظهار کرد: خطوط انتقال آب شرب به طور معمول طولانی است و از کوچه ها و مزارع عبور می کند و گاهی نیز امکان شکستن آنها وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان از دهیاران و عموم مردم خواست در جاهایی که خطوط انتقال از مدار خارج می شوند، به سرعت اطلاع دهند تا تیم های عملیاتی بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن، آن را به مدار بازگردانند.
رنج ور با یادآوری اینکه در مناطق کوهستانی با بروز گرما چشمه ها به سرعت خشک می شوند، خاطرنشان کرد: بدلیل سنگی بودن زمین ها، امکان حفر چاه در نقاط کوهستانی وجود ندارد از این رو همگان بایستی کمک کنند تا از منابع آبی موجود حداکثر استفاده انجام شود.
وی به کیفیت آب در مناطق جلگه ای که منابع شان بدلیل خشکسالی به شدت افت کرده نیز اشاره و اضافه کرد: در برخی جاها، کاهش کمیت بر کیفیت آب شرب نیز به شدت تاثیر گذاشته و بدلیل بالا بودن آهن و منگنز، رنگ و طعم آن تغییر کرده البته این آب شرب، از نظر بهداشتی هیچ مشکلی ندارد فقط طعم و رنگ آن تغییر کرده است.
گیلان ۲ هزار و ۵۸۳ پارچه آبادی دارای سکنه دارد که ۲ هزار و یک روستا بالای ۲۰ خانوار هستند. از این تعداد، یک هزار و ۶۲۶ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه