معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران گیلان:

حضرت معصومه دارای عصمت علمی و رفتاری است/ تغییر بینش کودکان مسلمان با ترویج همجنس بازی در کارتن های غربی

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران گیلان با بیان اینکه حضرت معصومه (س) حضرت معصومه دارای عصمت علمی بینشی و رفتاری است، گفت: غرب به دنبال زدن ریشه فکری و بینش فرزندان ما است.

حضرت معصومه دارای عصمت علمی و رفتاری است/ تغییر بینش کودکان مسلمان با ترویج همجنس بازی در کارتن های غربی

مینا مهدوی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: حضرت معصومه (ع) تا شش سالگی در دامن پدربزرگوارشان بزرگ شدند و در این شش سال الگوبرداری کردند.

وی ادامه داد: در سیر تاریخی زندگی ایشان آمده که یک گروه از ایرانی ها محضر امام موسی بن جعفر(ع) می روند تا سؤالات شرعیشان را بپرسند، ایشان تشریف نداشتند و خانم حضرت معصومه (س) با اینکه شش سال داشتند سؤالات شرعی این افراد را پاسخ می دهند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران گیلان با بیان اینکه سخن گفتن از این بانو خیلی سخت است، گفت: هر چقدر ما وارد می شویم دریای ژرفی است که غواصی خاصی می خواهد تا به این دریا دست یابد و به گنج آن برسد.

مهدوی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) در شش سالگی با تفقه در دین به تمام این سؤالات شرعی پاسخ دادند که سؤوالات ساده ای نبود، افزود: موبه مو سؤالات این بزرگان ایرانی را پاسخ می دهند و ایرانی ها به قد و قواره خانم نگاه می کنند و دل نگران بر می گردند.

وی تصریح کرد: این گروه در راه امام موسی بن جعفر(ع) را می بینند و می گویند دختر شش ساله شما پاسخ سؤوالات ما را داده است و حضرت سؤالات و پاسخ ها را نگاه کردند و حضرت معصومه این علم را داشتند و اینقدر اعتماد به نفس داشتند تا این سؤالات را پاسخ دادند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران گیلان با بیان اینکه در روایات داریم هر کس سؤالات شرعی دیگران را پاسخ دهد انگار گردنش را پل عبور دیگران قرار داده است، گفت: امام موسی بن جعفر (ع) بعد از دیدن پاسخ سؤالات فرمودند: «پدرش فدایش بشود».

وی با تأکید بر اینکه این ارتباط بین پدر و دختر و برادر و خواهر ارتباط قشنگی است، اضافه کرد: برخی مواقع پدر ما مرجع تقلید و مجتهد است ولی ما ضد دین تربیت می شویم چون نیامده ایم الگو را درست بگیریم و از آن درست استفاده کنیم.

مهدوی با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) در کودکی به این شعور رسیده بودند که الگویشان را چطور پیدا کنند، تصریح کرد: ایشان را عالمه می نامند، ۲۵سال در محضر امام رضا (ع) تربیت می شوند.

** حضرت معصومه دارای عصمت علمی بینشی و رفتاری است

وی افزود: ایشان اسمشان فاطمه بوده است ولی آنقدر تربیت شان قشنگ بود و بینش و روش و رفتار خانم به حد عصمت کشیده شده بود که امام رضا (ع) اسم ایشان را معصومه نام می نهند چون دارای عصمت عملی، رفتاری، بینشی و علمی است.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران گیلان با بیان اینکه اهل بیت (ع) در بینش و در علمشان هم معصوم اند، افزود: حضرت معصومه (س) اکتسابا به این مرحله رسیدند و ایشان اشفعی لنا فی الجنه هستند و به حدی مقامشان بالا است که زیارت نامه دارند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران گیلان تصریح کرد: خانم به مقام عصمت اهل بیت (ع) نزدیک شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از ما مطلقا می گوییم کمال در مسایلی مانند ازدواج است، تصریح کرد: در صورتی که ازدواج بهترین نردبان و پلکان برای رسیدن به کمال است، این پلکان برای برخی ها مهیا نیست، در زمان حضرت فاطمه (س) این نردبان به عنوان امام علی (ع) وجود دارد و بهترین یاری کننده برای رسیدن به خدا برای هم شدند.

وی با تأکید براینکه حضرت فاطمه معصومه (س) نشان می دهد که اگر این نزدبان نبود این الگو را می توانید از طریق پلکان دیکر وارد شوید، تصریح کرد: دختران ما باید بدانند که راه های متفاوت در این راستا وجود دارد ولی هدف یک هدف هست و آن  «به خدا رسیدن است».

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران گیلان ادامه داد: انسان زمانی که روحش را به حدی بلند کند که بتواند دیگران را به سمت حقیقت بکشاند اینجاست که می گوییم به کمال رسیدند چه بسیار کسانی که ازدواج می کنند ولی این کمال را حس نکردند چون تربیت نشدند.

** ازدواجی انسان را به تکامل می رساند که در آن تربیت و ساختن باشد

وی با تأکید براینکه کسی که ازدواج می کند نیمی از دین او کامل شده است، افزود: در صورتی که در ازدواج این تکامل را در وجود خود حس کند، امروز یک مقدار از این مسئله فاصله گرفته ایم باید بدانیم که ازدواجی انسان را به تکامل می رساند که در آن تربیت وساختن باشد و با تربیت فرزند و همسرداری بزرگ می شویم.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران گیلان با بیان اینکه اگر این شرایط امروز برای من دختر مهیا نیست باید با عبادت، بدن و سیستم روحم را نگه دارم و حفظ.کنم، اضافه کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) فقط ۱۷روز در خانه موسی بن خزرج اقامت داشتند در این ایام این خانه بیت النور شد و آن از عبادت و عبودیت خانم با خدا ناشی می شد.

وی با تأکید براینکه تا زمانی که مجردیم و دختریم و گوهر وجودی خود را داریم این را با حیا مزین کنیم، تصریح کرد: تا زمانی که خداوند تبارک و تعالی راه دیگری را باز کند و متکی به خدا در تمام اوقات باشیم و این گوهر را حفط کنیم.

** ما به ظاهر نگاه می کنیم اما غرب به هسته نگاه می کند و به ریشه آسیب می زند

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران گیلان با اشاره به اینکه ما به ظاهر نگاه می کنیم و غرب به هسته نگاه می کند و به آن آسیب می زند و ریشه را آسیب می زند با تأکید بر اینکه اول خدایی خدا باید برای ما تثبیت شود و بعد پیامبر (ص) و الگو، افزود: شرکت های دیزنی با کارتون هایشان می گویند هیچ چیز از خدا وجود ندارد و کاری می کنند که اسمی از خدا برده نشود.

مهدوی با بیان اینکه الگوهایی را برای ما ترسیم می کنند که برای ما خدایی کند، اضافه کرد: خدای آب ،خدای باد و خدای آتش را بیان می کنند و با فضای فکری و بینشی بچه های ما کار می کنند تا الگوی فرزندان ما از خدا و امام عوض شود.

** تغییر بینش کودکان مسلمان با ترویج همجنس بازی و روابط نامشروع در کارتن های غربی

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران گیلان با بیان اینکه برخی ها الگو شخصیت های یهودی را ترویج می کنند حتی کارتن آن را برای کودکان وخردسالان زیر شش سال طراحی کرده اند، گفت: در یکی از کارتن هایشان این الگو رابطه نا مشروع با دوست پسر یهودی الاصل دارد و رابطه همجنس بازان و جادوگری را به بچه ها از لحاظ بینشی یاد می دهند ولی ما تنها ظاهر را می بینیم اما آنها از طرق مختلف ریشه را می زنند و حافظه تصویری بچه های ما پر از این الگوها می شود.

** دوری از الگوهای اسلامی مساوی با بی هویتی است

مهدوی افزود: این در حالی است که کودکان ما با این الگوها مأنوس می شوند اما حتی یک عکس از زندگی خانم حضرت معصومه (س) در ذهن ندارند.

وی اظهار کرد: نه محبتی از اینها در کودکی برقلبشان فرورفته و این الگو چطور می تواند سلیس و روان برای ما باشدحالی است که پدر و مادر ها هم بچه ها را از این الگوها دور کردند و این مساوی با بی هویتی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه