مدیری که برکنار شده به علت استفاده از بیت‌المال در ستاد انتخاباتی یک کاندیدا، به معاونت رسید!

معاون فعلی وزارت نیرو که در دولت نهم به عنوان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌‌ای بوده، به‌‌دلیل تحت فشار قراردادن یک پیمانکاران جهت واریز مبلغ بیست میلیارد ریال به حساب ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در سال ۸۸ برکنار می‌‌شود.

مدیری که برکنار شده به علت استفاده از بیت‌المال در ستاد انتخاباتی یک کاندیدا، به معاونت رسید!

به گزارش ۸دی نیوز به تقل از رجانیوز، در شرایطی که کمتر از دوماه به سالگرد انتخابات ریاست جمهوری باقیمانده است چگونگی انتصاب مدیران ارشد و میانی دستگاه‌های اجرایی کشور و واگذاری کرسی‌‌های مدیریتی به گروه‌های سیاسی کشور تبدیل به آزمونی جهت سنجش میزان اعتدال‌‌گرایی دولت تدبیر و امید شده و حاشیه‌های فراوانی را برای دولت یازدهم ایجاد کرده است.

انتصابات شتابزده و جناحی در سطح وزارتخانه‌‌های مهمی چون آموزش‌‌وپرورش و  علوم،تحقیقات‌‌وفناوری و نیز دانشگاه‌‌های کشور و واگذاری اکثر پست‌‌های کلیدی به مهره‌‌های نشاندار جریانات اصلاحات اگرچه با واکنش مجلس شورای اسلامی و اعطای دو کارت زرد به وزاری مذکور مواجه شد، لیکن این جریانات سبب پوشیده‌‌ماندن اقدامات مشابه در دیگر

دستگاه‌‌های اجرایی شده است که از آن جمله می‌‌توان به حضور برخی از مدیران وابسته به جریان فتنه در وزارت نیرو اشاره کرد که حضور نیروهای افراطی جهبه اصلاحات در آن نظیر رجبعلی مزروعی (عضو موسس جبهه مشارکت و نماینده مجلس ششم که در حال حاضر و پس از فرار از کشور در بلژیک به‌‌سر می‌‌برد)، محمدجواد امام (معاون سابق پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو و محکوم جریانات پس از فتنه سال ۸۸ در دستگاه قضایی کشور)، محمد نعیمی-پور (عضو هیات رئیسه مجلس ششم و جبهه مشارکت)، مراد ویسی (عضو فراری جریان فتنه و خبرنگار فعلی رادیو فردا) مسبوق به سابقه است.

براساس اطلاعات رسیده به رجانیوز، یکی از چهره‌هایی که این روزها به یک معاونت کلیدی در وزارت نیرو منصوب شده است، از مدیرانی است که در دولت گذشته به دلیل سوء‌استفاده از جایگاه و فشار به پیمانکاران برای کمک به ستاد انتخاباتی موسوی، از سمت خود برکنار شده بود است.

معاون فعلی وزارت نیرو که در دولت نهم به عنوان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌‌ای یک از استان‌های مرزی کشور فعالیت می‌‌کرد، به‌‌دلیل عملکرد مالی نامناسب و تحت فشار قراردادن یکی از پیمانکاران مرتبط به آن شرکت جهت واریز مبلغ بیست میلیارد ریال به حساب ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در مهرماه سال ۸۸ برکنار می‌‌شود.

برکناری این مدیر متخلف توسط قائم مقام فعلی وزارت نیرو که در آن‌‌زمان به‌‌عنوان مدیر عامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران فعالیت می‌‌کرد و به عنوان موافقت با درخواست بازنشستگی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌‌ای آذربایجان‌‌شرقی صورت گرفت.

سوال مهمی که در این میان بی‌‌پاسخ مانده این است که علیرغم وجود اسناد و مدارک تخلف آشکار مالی مدیر مذکور در وزارت نیرو و اعمال فشار وی به پیمانکار حوزه آب استان و نیز دستکاری صورت وضعیت پرداختی شرکت خصوصی جهت محو نمودن ردپای کمک دو میلیارد تومانی به ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها از محل بیت المال، انتصاب مجدد وی با چه توجیهی صورت پذیرفته است؟

آیا انتصاب یک مدیر برکنار شده و بازنشسته به‌‌عنوان کلیدی‌‌ترین معاونت وزارت نیرو که اتفاقاً سوابق علمی و مدیریتی چندان قابل توجهی نیز نداشته و موجب نادیده گرفتن وجود نیروها و مدیران کارآمد و خبره حوزه آب شده است، پاداشی‌‌ست به خوش خدمتی این مدیر متخلف!؟

رجانیوز در نظر دارد جهت تنویر افکار عمومی به‌‌زودی اطلاعات و اسنادی را از چگونگی عملکرد معاون امور آب و آبفا در زمینه اعطای پروژه‌‌های مشاوره و پیمانکاری به برخی چهره‌‌ها و شرکت‌‌های متعلق به افراد معلوم‌‌الحال منتشر کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محسن پور
رجا نیوز خوایه افشاگری کنه بیاد گیلان درون افشاگری کنه. تو یکی از سازمانهای گیلان مسئولش که بهش مهندس بگفتن 800 میلیون بودجه فرهنگی از حساب بیت المال برداشته و بوبورده تو حساب شخصی خودش تو فرشتگان گذاشته و بعد آیه تو دفتر خودش نشینه ساقه طلایی بخوره. بعدش که فهمیدن اون اختلاس کرده یه جوری ماست مالی کردن و اونو عزل کردن و ببردن یه پست بالاتر بهش بدادن. بره مگه کس به کس نیه؟! طرف مال بیت المال بخورده هیچ کس جواب گو نیسه.
در حاشیه