۲۰ میلیارد ریال اعتبار به سد لاستیکی آستارا اختصاص یافت

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح سد لاستیکی در حال ساخت این شهرستان اختصاص یافت و تکمیل آن نیازمند یکصد میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

۲۰ میلیارد ریال اعتبار به سد لاستیکی آستارا اختصاص یافت

به گزار ش هشت دی، ولی داداشی روز شنبه در نشست خبری در دفتر خود افزود: با تکمیل سد لاستیکی رودخانه ملاهادی با ظرفیت ذخیره یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب، بیش از ۷۰ درصد مشکلات آب شرب و کشاورزی شهرستان آستارا برطرف خواهد شد.
وی اظهار کرد: ساخت دومین سد لاستیکی آستارا بر رودخانه چلوند نیز پیگیری که با تحقق آن، آب مورد نیاز ۴۰ سال آینده این شهرستان تامین می شود.
داداشی بیان کرد: نبود سامانه دفع فاضلاب شهری از دغدغه های مردم آستاراست و پس از قرار گرفتن آستارا در ردیف شهرهای پرتنش فاضلاب کشور، ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای فاضلاب تصویب و اجرای مرحله نخست آن به روش وکیوم (هدایت مکشی) در ۳۰۰ هکتار از اراضی آستارا مطالعه شد.
وی گفت: در هفته جاری به همراه مسئولان وزارت امور خارجه ایران به جمهوری آذربایجان سفر و موضوع لغو روادید اتباع ایرانی برای سفر به جمهوری آذربایجان را پیگیری خواهم کرد.
نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه داد: دولت جمهوری آذربایجان در طرح راه آهن آستارا-آستارا سرمایه گذاری کرده و در این سفر، زمینه سرمایه گذاری آن کشور در اجرای طرح های خدماتی و گردشگری آستارا و استان گیلان پیگیری می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه