اقتصاد ارزهای دیجیتال و بیت کوین

یک گروه غیر انتفاعی مستقر در برکلی، کالیفرنیا، منجر به اتهام جعل شدن در راه پرداخت هزینه حمل و نقل و ساده سازی این جنبه های زندگی ما شده است. ابتکار بلاک چین به صورت اپن سورس در ماه مه راه اندازی شد تا کشف بلاک چینی برای استفاده در یک اکوسیستم تحرک جدید دیجیتال که می تواند حمل و نقل امن تر، مقرون به صرفه تر و به طور گسترده ای در دسترس باشد. “

اقتصاد ارزهای دیجیتال و بیت کوین

به گزارش ۸دی، این ابتکار همکاری با تولید کنندگان بزرگ جهانی مانند گروه رنو و فورد است. کار آن از انواع قطعات خودرو به خدمات به اشتراک گذاری سوار می شود.

 

کریس بالینگر، مدیر عامل جدید موبی و مامور ارشد امور مالی سابق موسسه تحقیقات توئیتری، گفت: در اقتصاد “بلاک چین و فن آوری های تقویت اعتماد به نفس برای تعریف صنعت خودرو و نحوه خرید، بیمه و استفاده از وسایل نقلیه مصرف کنندگان هستند.” “با همکاری سازندگان خودرو، تامین کنندگان، راه اندازی و آژانس های دولتی، ما می توانیم تصویب را به نفع شرکت های تجاری، مصرف کنندگان و جوامع تسریع کنیم.”

 

در هسته طرح کسب و کار موبی استفاده از منبع باز برای ابزارهای نرم افزاری مبتنی بر بلاک چین ارزهای دیجیتال است. این کنسرسیوم قصد دارد تا دولت، توسعه دهندگان و تولید کنندگان را در یک اکوسیستم متصل کند که اطلاعات خودرو و اطلاعات مربوط به خدمات تحرک را بر اساس بلاک چین ایجاد می کند . .

 

آنچه موبی امیدوار است ارزهای دیجیتال و رمزپایه برای انجام آن، بلندپروازانه است. برای مثال بلاک چین های بیت کوین و سایر کوین ها می تواند برای ردیابی هویت ها و تاریخچه های خودرو استفاده شود که می تواند مجددا فروش مجدد اتومبیل های به سرقت رفته یا آسیب دیده را متوقف کند. زنجیره تامین نیز می تواند به طور موثر تر ردیابی شود. و اگر بیمه گذاران در جهت حرکت قیمت گذاری حرکت کنند – برای سیاست های مبتنی بر میزان رانندگی شما – تکنولوژی بلاک چین می تواند “قیمت گذاری و پرداخت های متحرک مبتنی بر استفاده برای وسایل نقلیه، بیمه، انرژی ، آلودگی و زیرساخت ها” را ارائه دهد ..

 

اما چگونه می تواند موبی با شرکا کار کند تا صنعت خودرو را امن تر و شفاف تر کند؟ کار بلاک، که با استفاده از برنامه های بلاک چین و اطلاعات گوشی هوشمند در حمل و نقل از طریق اتحاد اطلاعات حمل و نقل آینده، کار می کند با موبی برای تغییر قیمت گذاری برای کارهای بیمه اتومبیل بر اساس برنامه های گوشی های هوشمند کار می کند ..

 

تصور کنید اگر مسافرت کمتری داشتید و یا ماشین خود رانندگی داشتید. رانندگی شما می تواند به طور موثر ردیابی شود و شما می توانید برای بیمه هزینه کمتر. برای مثال کار بلاک اجازه می دهد بیمه گران برای دسترسی به داده های ماشین شما و اجازه دادن به کاربران با استفاده از نشانه ها برای دریافت پوشش بیمه خود را.

 

این برنامه بیمه به تنهایی، اگر کارآمد باشد، بیمه خودرو را متحول کند. اگر ماشین شما بیشتر از زمان گاراژ باشد، می توانید هزاران نفر را نجات دهید. با توجه به اخلاق قرارداد هوشمند، صاحبان خودرو مالکیت کامل بر داده های رمزگذاری شده را دارند که در بلوک های زنجیره ای ذخیره می کنند و تراکنش های قیمت بیت کوین را تایید می کند ..

 

به طور ایده آل، “صاحبان خودرو می توانند پاداش هایی را برای ارائه داده ها به دست آورند و در عوض، قیمت های متنوع تر و یا کاهش یافته را براساس داده هایی که ارائه می دهند، دریافت کنند”، بر اساس گزارش سفری کار بلاک. “این اجازه می دهد تا شرکت کنندگان از خدمات خلاق تر و محصولات ساخته شده از داده های ارائه شده لذت ببرند.”

 

موارد استفاده دیگر عبارتند از ایجاد گزارش های معتبر ماشین مورد استفاده، توانایی به اشتراک گذاشتن اطلاعات تعمیر و نگهداری با تعمیرگاه ها و ایجاد پرونده های مالکیت شفاف تر.

 

هویت خودرو در سال های اخیر، مشکلات زیادی برای صاحبان ماشین های مورد استفاده بوده است. هزاران خودرو که در سیل و یا طوفان بودند، به مقدار زیادی در اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرند، گرچه آسیب های قبلی همیشه به خریداران جدید افشا نمی شود.

 

بالنینگر گفت: “یک بلوکچین می تواند اطلاعات را به یک رکورد خودرو اضافه کند”، بنابراین در حراج شما حقایق مربوط به ماشین های دیجیتال را می بینید که نشان می دهد صاحبان قبلی، خواسته های واقعی کیلومترشمار، نگهداری و اگر ماشین در سیل بود. ”

 

بالینگر اضافه کرد که عدم تغییر پذیری سوابق بلاک چین بیت کوین کمک می کند تا جلوگیری از تقلب مانند شمارش امداد نادرست. برنامه هویت خودرو و فعال به وسیله خرید تتر دلار است .  موبی در حال حاضر در مرحله اثبات مفهوم است.

 

البته، ساختن یک زیرساختی که از داده های حمل و نقل موثرتر استفاده کند، زمان می برد. برنامه های بلاک چین باید با برنامه های به اشتراک گذاری کارآمد مانند اوبر و  لیفت رقابت بیشتری داشته باشند. توسعه دهندگان بلاک چین همچنین نیاز به برنده شدن در صنعت بیمه محافظه کار و خودرو / صنایع حراج، که برای بیش از یک قرن انجام کسب و کار تقریبا مشابه است ..

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه