شورای نگهبان لوایح مبارزه با پولشویی را به مجلس ارجاع داد

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ضمن اعلام پایان بررسی لولیح مبارزه با پولشویی توسط شورای نگهبان، از ارجاع آن به مجلس خبر داد.

شورای نگهبان لوایح مبارزه با پولشویی را به مجلس ارجاع داد

به گزارش ۸دی؛ عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره بررسی لایحه مبارزه با پولشویی در شورای نگهبان گفت: بررسی لایحه تمام شده است و سه ایراد از سوی شورای نگهبان به آن وارد و به مجلس ارجاع شده است.

کدخدایی پیش از این نیز درباره برسی این لوایح اعلام کرده بود: امروز شاهد همکاری خوبی بین مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه هستیم.

نجات‌الله ابراهیمیان دیگر عضو حقوقدان شورای نگهبان در این باره به ایرنا گفته بود: چنانچه شورای نگهبان ایرادی به این لوایح بگیرد و به مجلس ارجاع کند، اگر نمایندگان بر نظر خود اصرار کنند، در آن صورت تعیین تکلیف این لوایح به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار می‌شود.

مجلس شورای اسلامی، بیستم خرداد ماه امسال لایحه پالرمو را که پیش از این تصویب کرده بود و با ایرادات نگارشی از شورای نگهبان ارجاع شده بود، دوباره در دستور کار قرار داد و در نهایت بعد از رفع ایرادات، آن را دوباره تصویب و به این شورا ارجاع کرد. همزمان نیز بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را در دستور قرار داد که نمایندگان با ۱۳۸ رأی به مسکوت ماندن این لایحه به مدت دو ماه رأی دادند.

کمی بعد جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، از نامه رئیس جمهوری به آیت‌الله جنتی؛ دبیر شورای نگهبان برای تسریع در رسیدگی و تصویب لوایح چهارگانه مبارزه با پولشویی با قید فوریت خبر داد. این خبر از سوی ابراهیمیان نیز تأیید شد.

این در حالی است که برخی نمایندگان اعلام کرده‌اند، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز تأکید کرده هرچه زودتر باید کار رسیدگی به این لوایح پایان یابد.

حالا باید دید نمایندگان مجلس ایرادات لایحه پالرمو را که از سوی شورای نگهبان مطرح شده، رفع می‌کنند یا با اصرار بر نظر پیشین خود آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌فرستند. البته هنوز باید یک ماه تا پایان مهلت مسکوت ماندن لوایح دیگر برای تعیین سرنوشت آنان منتظر ماند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه