امام جمعه رشت:

قطعی یا کاهش برق باید برای همه یکسان باشد/ برگزاری جنگ ورزا در روستاهای گیلان حیوان آزاری است

امام جمعه رشت با بیان اینکه در دو دهه اخیر هیچ گاه شاهد چنین مشکلاتی در حوزه برق نبودیم و این موضوع بی سابقه است، گفت: قطعی های مکرر برق برای مردم روشنگری شود.

قطعی یا کاهش برق باید برای همه یکسان باشد/ برگزاری جنگ ورزا در روستاهای گیلان حیوان آزاری است

به گزارش خبرنگار هشت دی،حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره)، زندگی امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) الگویی برای تمامی خانواده‌ها است و اظهار کرد: خانواده مطلوب پایبند به‌ قراردادهای الهی و قیامت باوری است.

وی با بیان اینکه عمل به احکام الهی منجر به کاهش جرائم و معضلات اجتماعی می‌شود، گفت: بسیاری از بزهکاران اجتماعی در خانواده‌هایی تربیت‌یافته که به معاد اعتقادی نداشتند.

امام جمعه رشت با اشاره به ناسبت‌های هفته آغاز هفته بهزیستی، سالروز تاسیس شورای نگهبان و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام راحل(ره) از جمله مناسب‌های هفته عنوان کرد و بیان کرد: فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر را تبریک گفت.

فلاحتی با اشاره به‌روز گرامیداشت بقاع متبرکه در هفته پیش رو، افزود: بنا بر فرمایشات آیت‌الله بهجت هر امام‌زاده‌ای یک ارزش و جایگاهی دارد که می توانیم از برکات آن استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری شورای نگهبان مانع ورود افراد ناخالص به ارکان نظام اسلامی است.

فلاحتی با اشاره به فرا رسیدن ایام حج تمتع با بیان اینکه کعبه در اختیار خاندان ناصالح آل‌سعود است حج تأمین‌کننده منافع عموم مسلمانان و عامل استواری امت اسلامی است.

امام جمعه رشت به برگزاری اعتکاف توسط بانوان گیلانی در ماه مبارک رمضان، گفت:  این اعتکاف برگزار شد و امیدواریم این مسئله گسترش پیدا کند.

 

** قطعی مکرر برق بی سابقه است

وی در ادامه به قطعی برق مکرر استان اشاره کرد و گفت: در دو دهه اخیر هیچ گاه شاهد چنین مشکلاتی در حوزه برق نبودیم و این موضوع بی سابقه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شیوه خاموشی باید برای مردم روشنگری و شفاف سازی شود زیرا مردم فکر می کنند برخی مناطق کمتر و برخی مناطق بیشتر برق قطع می شود، افزود: نباید مردم فکر کنند که تبعیض می شود و قطعی یا کاهش برق باید برای همه یکسان باشد.

وی قطعی های مکرر را منجر به خسارت دهی دانست و با بیان اینکه اتصالات برق شب گذشته مسجد تاریخی ساری را به آتش کشید، گفت: مسئولان میگویند چند هزار مگابایت کمبود برق‌داریم که منجر به قطعی مستمر برق شده است.

 

** برگزاری جنگ ورزا در روستاهای گیلان حیوان آزری است

امام جمعه رشت در ادامه به برگزاری بازی هایی مانند جنگ ورزا در روستاها اشاره کرد و گفت: برد و باخت و شرط‌بندی حرام و این کار نوعی حیوان آزاری است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه