طرح کاهش حجم رسوبات تالاب انزلی اجرایی می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس‌ گفت:‌ طرح کاهش حجم لجن و رسوبات تالاب انزلی با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان به‌زودی اجرایی می‌شود.

طرح کاهش حجم رسوبات تالاب انزلی اجرایی می‌شود

به گزارش هشت دی، حسن خسته‌بند در رشت اظهار داشت:‌ طرح موسوم به کاهش حجم رسوبات موجود در تالاب بین‌المللی انزلی با همکاری سازمان محیط زیست و با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان در طول مدت سه سال اجرایی می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس، تالاب انزلی را سرمایه‌ای ملی خواند و بیان داشت:‌ این میراث طبیعی فوق‌العاده ارزشمند تنها متعلق به مردم انزلی و گیلان نیست بنابراین مسئولان باید برای رفع مشکلات و برطرف کردن آلودگی‌های زیست‌محیطی آن نگاهی ملی داشته باشند.

خسته‌بند از برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد خود با مسئولان ارشد کشور خبر داد و عنوان کرد:‌ تمام دغدغه بنده به‌عنوان نماینده مردم بندرانزلی این است که با استمرار پیگیری‌ها و رساندن دغدغه‌های مردم به مسئولان،‌ روند احیاء تالاب انزلی به نوعی تسریع پیدا کند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با تأکید بر اینکه روند اقدامات لازم جهت احیای تالاب انزلی باید تسریع شوند ابراز داشت:‌ باید سمت و سوی فعالیت‌ها و برنامه‌های مسئولان به سمتی حرکت کند که از ایجاد یک دریاچه ارومیه دیگر در کشور و مرگ یک سرمایه ملی جلوگیری به عمل آید.

وی به پیشنهاد رئیس سازمان محیط زیست کشور جهت کاهش رسوبات تالاب انزلی اشاره کرد و گفت:‌ بر اساس این طرح اولیه که متعلق به یک تیم پژوهشی است در طول سه سال می‌توان با بهره‌گیری از روش‌های خاصی نسبت به کاهش حجم لجن و رسوبات داخل تالاب اقدام کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن تأکید بر این نکته که طرح مذکور فعلاً به صورت پایلوت در سطح استخرها در حال انجام است تصریح کرد:‌ در حال حاضر آنچه که از ظاهر امر در مورد نتایج این طرح جدید و نوپا تاکنون بر آمده است حکایت از موفقیت روند اجرای آزمایشی آن دارد.

خسته‌بند از همکاری و قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت تأمین اعتبارات این طرح اظهار داشت:‌ بر اساس برآوردهای اولیه اجرای این طرح حدود ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد که امیدواریم با مساعدت‌های ویژه دولت نسبت به تخصیص بودجه لازم اقدامات مقتضی انجام شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه