شیرابه محل دفن زباله در آستارا طبیعت را تهدید می کند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: شیرابه محل دفن زباله در نزدیک آب های ساحلی این شهرستان، تهدیدی برای محیط زیست است و اقدامات لازم برای کنترل آن باید انجام شود.

شیرابه محل دفن زباله در آستارا طبیعت را تهدید می کند

به گزارش هشت دی،محمد رضا روشنی افزود: کانال کشی و ایجاد حوضچه کنترل شیرابه محل دفن زباله از مصوبات کارگروه مدیریت پسماند آستاراست و باید توسط شهرداری اجرا شود.
وی اظهار کرد: ورود شیرابه زباله به دریا و وضعیت زیست محیطی آستارا به سبب حجم زیاد زباله ها و کمبود محل دفن، نگران کننده است و شهرداری باید مانند جمع آوری زباله خشک با مشارکت بخش خصوصی، برای جمع آوری زباله های تر نیز اقدام مشابهی انجام دهد.
روشنی بیان کرد: ۲۱ تیرماه روز بدون پلاستیک نامگذاری شده و تجزیه زباله هایی نظیر ظروف یکبار مصرف، آب معدنی و نوشابه نیازمند سال های زیاد است و همکاری مردم در اجرای کامل طرح تفکیک زباله از مبدا، به مدیریت پسماند کمک خواهد کرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا ادامه داد: کیسه‌های پلاستیکی علاوه بر تخریب طبیعت، با آزاد کردن مواد شیمیایی باعث آلودگی خاک می شوند و بعضی از حیوانات اهلی با خوردن آنها آسیب جدی می بینند و در برخی مواقع باعث به خطر افتادن حیات وحش می‌شود.
شهردار آستارا نیز در این راستا گفت: حدود سه هکتار از محوطه ۱۵ هکتاری محل دفن زباله این شهرستان، برای اجرای طرح کنترل شیرابه در نظر گرفته شده و بیش از ۲۰۰ متر کانال کشی و یک باب انبار انتقال شیرابه در آن ایجاد شده است.
جواد معیتی افزود: در صورت اختصاص ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار جهت نفوذ ناپذیری شیرابه به آب های زیر زمینی و کنترل گازهای حاصل از زباله ها، به بهسازی کف محل دفن اقدام خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد با ساخت کارخانه بازیافت زباله در تالش، زباله شهرستان های ماسال، رضوانشهر، آستارا و تالش در آن بازیافت و به کود کمپوست برای تقویت شالیزارها، باغ ها و مزارع تبدیل شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و میانگین تولید روزانه زباله در آن، ۱۲۰ تن است و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه