دولت قبل را به دلیل قانون گریزی در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها نقد می کنم

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل اجرا و پی گیری قانون هدفمند سازی یارانه ها در دولت قبل و جدید را درست ارزیابی کرد و گفت: دولت قبل را به دلیل قانون گریزی در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها نقد می کنم.

دولت قبل را به دلیل قانون گریزی در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها نقد می کنم

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، ایرج ندیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت در پرداخت یکسان یارانه ها به مردم اجباری نداردگفت: دولت این اختیار را دارد که یارانه را نقدی و یا غیر نقدی پرداخت کند.

 ایرج ندیمی در نشست مجمع نمایندگان گیلان با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها اظهار کرد:اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها قانون ۵ ساله بود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم دولت قبل برای اجرای قانون هدفمند سازی یارانه را نباید زیر سئوال برد،افزود: این قانون در حالت اجرا با اشکالاتی مواجه شد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ،با اشاره به اینکه در دولت قبل در اجرای قانون هدفمند تکمین به قانون وجود نداشت،گفت: سهم سلامت در اجرا ی این قانون در دولت قبل لحاظ نشد.

ندیمی با بیان اینکه هدفمند سازی باز توزیع است،گفت: یکی از کارهای غلط دیگر در اجرای هدفمند سازی یارانه ها در دولت قبل این بود که به اندازه درآمد خرج نکردیم بلکه قرض گرفتیم.

وی با تصریح بر اینکه مجموع درآمد ۲۸ هزار میلیارد تومان بود ولی توزیع ۴۶ هزار میلیارد تومان بود،تصریح کرد: سهم تولید هم در دولت قبل در هدفمند سازی یارانه ها لحاظ نشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی هدفمند سازی یارانه ها را در راستای بهینه سازی مصرف بود و قرار بود پول مدیریت شود تاتقاضای حامل انرژی کمتر شود و گفت:اما این اتفاق رخ نداد و علاوه بر بالا رفتن قیمت تمام شده تولیدات ،بهینه سازی مصرف در صنایع نیز رخ نداد.

وی با اشاره به ثبت نام ۷۳ میلیون نفر ر مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها گفت: بررسی دلیل ثبت نام این افراد در ابعاد سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی مورد توجه است.

دولت در پرداخت یکسان یارانه ها به مردم اجباری ندارد

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون دولت اجباری ندارد به همه به یک نسبت یارانه پرداخت کند ،بیان کرد: این پرداخت به نسبت درآمد خانوار است.

 IMG_4666

دولت این اختیار را دارد که یارانه را نقدی و یا غیر نقدی پرداخت کند

ندیمی با تاکید بر اینکه قانون این اختیار را به دولت می دهد که یارانه را نقدی و یا غیر نقدی پرداخت کند؛خاطرنشان کرد: قانون کاملان روشن است و اجباری به پرداخت تساوی یارانه ها به مردم نیست.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدالت هرگز به معنای تساوی نیست ،افزود: یکی از دلایل این قانون کمک به افراد مستمند است نه اینکه یک عده بهرمند حداکثری و یک عده بهره مند حدافلی باشند.

قانون گریزی در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها در دولت قبل

وی اجرا و پی گیری قانون هدفمند سازی یارانه ها در دولت قبل و جدید را درست ارزیابی کرد و گفت: دولت قبل را به دلیل قانون گریزی در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها نقد می کنم.

تشکیل هیئت تحقیق و تفحص جنگل‌ها با صدور حکم توسط رئیس مجلس شورای اسلامی

ندیمی از اجرای از تشکیل هیئت تحقیق و تفحص جنگل‌ها با صدور احکام توسط رئیس مجلس شورای اسلامی خبر دادو تصریح کرد:طرح ساماندهی جنگل ها از نظر عل و نتیجه قابل نقد است.

وی با بیان اینکه خروج جنگل نشینان از جنگل در مجموع به نفع نظام و جنگل تمام نشد،افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس مسئولیت هیئت تحقیق و تفحص از جنگل‌ها را به عهده دارد و هیئت رئیسه آن تشکیل شده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش تصرفات جنگل گفت: سال‌های گذشته تصرفات اراضی در گیلان حداقلی بود اما اکنون به دلیل ایجاد آزادراه، راه‌آهن این رویکرد افزایش پیدا کرده است.

ندیمی با اشاره به پدیده جنگل‌تراشی خاطرنشان کرد: در موضوع ساماندهی جنگل‌نشین‌ها جزو معترضان هستم و هیئت تحقیق و تفحص جنگل برای رسیدگی به وضعیت ذکر شده ایجاد شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه