کارشناس کشتی در گفتگو با 8دی:

ورزش زورخانه ای نماد پهلوانی و جوانمردی است/ میانداری در گودهای زورخانه ها باعث اختلاف شده است

کارشناس کشتی با اشاره به اینکه گذشت از دروس ورزش باستانی و زورخانه ای است، گفت: آقا تختی در گود زور خانه گذشت را معنا کرد و ابن باید قابل توجه افرادی باشد که در بحث میانداری از هم دلخور می شوند.

ورزش زورخانه ای نماد پهلوانی و جوانمردی است/ میانداری در گودهای زورخانه ها باعث اختلاف شده است

هادی عامل در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با اشاره به ۲۱ تیر روز ورزش زورخانه ای، اظهار کرد: ورزش زورخانه ای از ابعاد  فرهنگ و تمدن ملی و اسلامی ما است و باید این فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی به نسل های آینده منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه ای نماد پهلوانی و جوانمردی است، تصریح کرد: درب کوتاه زورخانه نشان می دهد که افراد با فروتنی و احترام باید وارد زورخانه شوند.

کارشناس کشتی با تأکید بر اینکه بزرگانی همچون جهان پهلوان تختی و پوریای ولی میان دار گود زورخانه بودند، اضافه کرد: آن ها در گود زورخانه به مولا و مقتدای خود امام علی (ع) اقتدا می کردند و نام علی (ع) واهل بیت (ع) بر زبانشان جاری بود.

عامل با بیان اینکه امروزه موضوع میانداری در گود های زورخانه ها باعث اختلاف شده است، تصریح کرد: افراد در بحث میانداری در زورخانه ها از هم دلخور می شوند که درست نیست.

وی با اشاره به اینکه گذشت از دروس ورزش باستانی و زورخانه ای است، اضافه کرد: آقا تختی در گود زور خانه گذشت را معنا کرد و ابن باید قابل توجه افرادی باشد که در بحث میانداری از هم دلخور می شوند.

کارشناس کشتی با تأکید براینکه نباید فقط ادای پهلوانی را در آورد، اظهار کرد: مردم ما باهوش هستند و می فهمند طرف ادای پهلوانی را در می آورند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه