هشت دی گزارش می دهد:

اصرار دشمن بر تغییر ذائقه فرهنگی مردم؛ از کشف حجاب رضاخانی تا تحقیر سبک زندگی اسلامی_ ایرانی

مردم غیرتمند سال ها پیش در فاجعه گوهرشاد از جانشان گذشتند و در برابر تاراج دین و ایمانشان و ایستادگی کردند اکنون نیز باید تمام ایرانیان غیرتمند در برابر هجمه های غرب ایستادگی کرده و نگذارند ضد ارزش ها به ارزش تبدیل شود.

اصرار دشمن بر تغییر ذائقه فرهنگی مردم؛ از کشف حجاب رضاخانی تا تحقیر سبک زندگی اسلامی_ ایرانی

به گزارش خبرنگار ۸دی، کشف حجاب در ایران زمانی اتفاق افتاد که رضا شاه قانونی را در ۱۷ دی ۱۳۱۴ تصویب کرد که به موجب آن، زنان و دختران ایرانی از استفاده از چادر، روبنده و روسری منع شدند.

نخستین نشانه‌های کشف حجاب را می‌توان در سخنرانی بدون روبنده طاهره قرهالعین در دربار ناصرالدین شاه قاجار و در محافل روشنفکری یافت.

همچنین فعالان جنبش زنان غرب زده و بی دین ایران در دوره مشروطه و ابتدای حکومت رضاشاه بحث‌هایی در نقد حجاب گشودند؛ ولی رسمیت پیدا کردن و اجباری شدن چند ساله ی آن به دوره حکومت رضا شاه بازمی‌گردد.

 

 

طاهره قرهالعین در سال ۱۲۶۴ قمری در واقعه بدشت سخنرانی کرد و با حاضر شدن بدون نقاب روبنده حاضران را شگفت‌زده کرد. او همچنین جدائی دین بابی از دین اسلام و نسخ احکام و سنن قدیم را اعلام کرد. پس همانطور که گفته شد بابیت و بهائیت که از انگلستان سرچشمه می گرفت اصرار بسیاری بر کشف حجاب داشت و وقتی که دیدند مردم به سمت این فرق ضاله نمی آیند با نفوذ در حکومت پهلوی به رهبری انگلستان کشف حجاب زوری را علنی کرد.

در دربار قاجار، مسافرت‌های شاه به اروپا و مشاهداتش از وضعیت پوشش زنان اروپایی در دربار تأثیر به سزایی داشت.

به تدریج موضوع « کشف حجاب » در قالب تجدد خواهی به محافل روشنفکری و اشعار شعرا نفوذ کرد و در مطبوعات منعکس شد.

تبلیغ در رسانه ها و شیوه های جدید مطبوعات، ساختن فیلم هایی با مفاهیم زننده در دوره پهلوی دوم کم کم داشت برسبک زندگی مردم تأثیر می گذاشت.

یکی دیگر از راه های عوض کردن ذائقه فرهنگی مردم دانشگاه ها، مدارس و موسسات موسیقی در زمان پهلوی بود، زیرا افرادی در این مراکز تدریس و مدیریت می کردند که قبلا با فرستادن به غرب شستشوی مغزی شده و رمز پیشرفت را در تجدد و دوری از دین می دیدند و با مظاهر دینی به شدت مخالفت می کردند البته در بین این افراد هم کسانی بودند که اصالت ایرانی خود را به هیچ وجه فراموش نکرده و حجاب و فرهنگ ایرانی اسلامی را پاس داشتند.

 

رضاخان حجاب را نشانه گرفت تا غیرت دینی ایرانی و فرهنگ ناب این سرزمین را از بین ببرد و این اصرار تا الان نیز ادامه دارد.

غربی ها حریف مردم ایران نشدند و حالا برای اینکه حریف شوند باید آنان را همرنگ خود کنند تا بتوانند جامعه ایده آل خود یعنی جامعه بی بندوبار و بی غیرت را در ایران حاکم کنند تا سرمایه هایشان را به راحتی به یغما ببرند و جمهوری اسلامی را از درون نابود کنند.

از حدود یک سال پیش کمپینی با نام چهارشنبه های سفید (# whitewednesdays ) در فضای مجازی به راه افتاده است که حجاب و عفاف بانوان ایرانی را نشانه گرفته است.

در این کمپین که توسط شبکه های ماهواره ای معاند و ضد انقلاب حمایت می شود، از خانم های ایرانی دعوت می شود تا با شال و مانتوی سفید در خیابان حاضر شوند همچنین از بانوان می خواهند تا باپوشش سفید و بدون حجاب از خود در خیابان عکس گرفته و در فضای مجازی منتشر کنند.

در برابر چنین نقشه هایی همچون آزادی یواشکی که بانوان ایرانی را ترغیب به بی حجابی و انتشار عکس در فضای مجازی می کرد، می توان به خوبی دریافت که دشمن چه طرح هایی را برای نفوذ فرهنگی و تغییر ارزش ها ایرانی اسلامی و نگرش های دختران و زنان ایرانی طراحی کرده است.

نقشه های که تلاش دارند به بهانه دادن آزادی های بیشتر به دخترها، فرهنگ بی بندباری  غرب و مبتذل را رواج دهند تا ارزش هایی بزرگی همچون حجاب که سد بزرگی در عملی شدن طرح های آنان محسوب می شوند، بی ارزش و تهی شوند و از این طریق آنان بتوانند برنامه های تهاجم فرهنگی خود را عملی نمایند. مسئله ای که توجه و کمک هر چه بیشتر مسئولین فرهنگی و اجتماعی کشور را می طلبد.

واقعه ی مسجد گوهرشاد مشهد در تیرماه سال ۱۳۱۴ هجری خورشیدی از رخدادهای مهم دوران حکومت رضاشاه پهلوی ونخست‌وزیری محمد علی فروغی به شمار می‌آید. خیزش مردم در جریان این واقعه، در اعتراض به اجباری شدن بر سرنهادن کلاه شاپو توسط حکومت مرکزی، رخ داد.

پاسبان بازنشسته حسینعلی ذوالفقاری گلمکانی، دیگر فردی است که اظهارنظری از او درباره شمار کشتگان فاجعه حمله به مسجد گوهرشاد موجود است. او که هر چند در شب حادثه در محل حاضر بوده اما به گفته خود معدود نظامیانی بوده که زیر نظر قادری فرمانده عملیات خدمت نمی‌کرده و درنتیجه دستش به خون مردم آلوده نشده است.

وی در مورد آمار مقتولان گفته است: «آن شب حدود دو سه هزار نفر را کشتند بردند بیرون دروازه پایین خیابان در قبرستان که الان درخت کاشته‌اند خندق کندند هرکس که کشته می‌شد مثل جوال گندم همه را می‌ریختند توی ماشین می‌بردند و می‌ریختند توی آن خندق و خاک روی آنها می‌ریختند البته از پاسبانها و نظامی‌ها هم کشته شده بود که بروز داده نمی‌شد!»

مردم غیرتمند در فاجعه گوهرشاد از جانشان گذشتند و ایستادگی کردند تا یک مشت انسان بی دین، دین و فرهنگشان را بادهم نبرند اکنون نیز باید تمام ایرانیان غیرتمند در برابر هجمه های غرب ایستادگی کرده و نگذارند ضد ارزش ها به ارزش تبدیل شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه