آمریکا، ایران را به تلاش برای حمله به همایش منافقین در پاریس متهم کرد

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن زرا مسئول برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در همایش اخیر گروهک تروریستی منافقین در پاریس می‌داند.

آمریکا، ایران را به تلاش برای حمله به همایش منافقین در پاریس متهم کرد

به گزارش هشت دی،یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا در ادامه فضاسازی‌ها علیه کشورمان، ایران را به برنامه‌ریزی برای حمله به همایش اخیر گروهک تروریستی منافقین در پاریس متهم کرد.

وی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه “دولت آمریکا، ایران را مسئول برنامه‌ریزی این حمله می‌داند”، تصریح کرد: ایالات متحدهدر تلاش است از طریق همکاری نزدیک با مقامات بلژیک و اتریش، از جزئیات توطئه اخیر برای بمب‌گذاری در همایش گروه مجاهدین خلق (منافقین) در پاریس که دو سخنران آمریکایی هم در آن حضور داشتند، مطلع شود.

این مقام آمریکایی همچنین با طرح این ادعا که یک دیپلماتِ شاغل در سفارت ایران در اتریش نیز در این توطئه دست داشته است، اضافه کرد: ایالات متحده از تمام کشورها می‌خواهد برای تضمین امنیت خودشان، به دقت دیپلمات‌های ایرانی حاضر در سفارتخانه‌ها را تحت نظر داشته باشند.

وی در ادامه مدعی شد: دستگیری این دیپلمات ایرانی در اروپا نمونه تازه‌ای از استفاده تهران از پوشش دیپلماتیک به منظور انجام فعالیت‌های تررویستی است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که نامی از او برده نشده است، در ادامه ادعاهای خود افزود: وقتی نگاهی به اقدامات ایران در اروپا از سال ۱۹۸۴ تاکنون می‌اندازیم، لازم است همه کشورها با هوشیاری از خود در مقابل تهدیدات ایران محافظت نمایند.

مایک پمپئو، وزیرخارجه آمریکا، نیز روز گذشته ایران را به استفاده از سفارتخانه‌هایش برای برنامه‌ریزی حملات تروریستی در اروپا متهم کرد.

وی در این باره مدعی شد: هفته گذشته شاهد بودیم که تعدادی ایرانی که در تلاش برای انجام یک حمله تروریستیدر پاریس بودند، در اروپا دستگیر شدند. این نشان می‌دهد که ایران در اروپا هم رفتار شرورانه دارد.

گفتنی است پلیس بلژیک هفته گذشته اعلام کرد دو شهروند بلژیکی ایرانی‌تبار که ادعا شده قصد سفر به فرانسه و حمله به همایش منافقین در پاریس را داشته‌اند، دستگیر کرده و در خودروی آنها یک بمب دست‌ساز حاوی ۵۰۰ گرم ماده منفجره TATP کشف کرده است.

مقامات بلژیکی بدون اشاره بیشتر به جزئیات این عملیات، هویت این دو را یک مرد ۳۸ ساله به نام «امیر س.» و یک زن ۳۳ ساله به نام «نسیمه ن.» و اتهام آنها را “تلاش برای انجام حمله تروریستی” اعلام کرده‌اند.

دستگاه‌های اطلاعاتی بلژیک همچنین اعلام کردند، دو نفر دیگر نیز در فرانسه و آلمان در ارتباط با این حمله ادعایی دستگیر شده‌اند که فردی که در آلمان دستگیر شده یک دیپلمات ایرانی است که در سفارت ایران در اتریش مشغول به کار است!

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، بلافاصله پس از انتشار این خبر، در صفحه توییتر خود از آن به عنوان فضاسازی ضدانقلاب علیه ایران همزمان با سفر روحانی به اروپا یاد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه