امام جمعه انزلی:

حجاب و عفاف یک شخصیت مضاعف برای انسان به وجود می آورد/ کمبود کنونی برق نشان داد به انرژی هسته ای نیاز جدی داریم

امام جمعه انزلی گفت: در سالهای گذشته عده ای میگفتند که انرژی هسته ای را میخواهیم چه کنیم؟ امروز با مواجه شدن با این اوضاع میبینید که چقدر به درد این مملکت میخورد و میتوانستیم در زمینه برق نیازمان را برطرف سازیم.

حجاب و عفاف یک شخصیت مضاعف برای انسان به وجود می آورد/ کمبود کنونی برق نشان داد به انرژی هسته ای نیاز جدی داریم

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر خاطر نشان کرد: با توجه به ویژگی های برجسته ای که در سیره حضرت معصومه(س) وجود دارد، دختران جامعه ما میتوانند ایشان را بهترین الگو خود قرار دهند، در شرایط فعلی می طلبد به مناسبت این ولادت با سعادت توجه ویژه ای به نیازهای زنان و دختران جامعه خودمان داشته باشیم، که متاسفانه نسبت به این مسئله بعضاً از سوی خانواده ها و دستگاه های متولی مورد اهمال قرار گرفته است،

وی افزود: ما باید به این اصل توجه داشته باشیم که دختران و پسران جامعه ما مهم ترین سرمایه کشور هستند، بخصوص دختران که از لحاظ ارزش و جایگاه با پسران برابری دارند اما دختران از یک سری ویژگی هایی نیز برخوردار هستند که اینها در وجود پسران نیست که یکی از مهم ترین آن تربیت نسل آینده و دیگری اداره خانواده میباشد.

خطیب جمعه انزلی همچنین در ادامه یادآور شد: دشمنان برای نسل جوان ما بسیار نقشه کشیده اند و برای آن سرمایه گذاری ها کرده اند، که امروز شما برخی از این ناهنجاری ها را میبینید البته اکثریت غریب به اتفاق انسان های جامعه ما فهیم و پیرو ارزش های والای انسانی و اسلامی هستند ممکن است عده ای هم تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار میگیرند و راه را گم میکنند.

شمس الدین در ادامه سخنان خود گفت: پسندیده نیست در حالی که زنان جامعه ما علی رغم اینکه طعنه و استهزاء دشمنان و برخی از جریانات داخلی همسو با آنها را تحمل کرده و عفاف و حجاب خود را حفظ میکنند، متاسفانه شاهد آن باشیم برخی از مسئولان و دستگاه های رسمی مثل جلسات برگزاری کنکور نسبت به حجاب و افراد محجبه بدرفتاری و بی توجهی داشته باشند.

وی خطاب به نوجوانان و جوانان خصوصاً دختران شهرستان تاکید کرد: شما از ارزش های بالای انسانی و آن واقعیاتی که در رشد و تکامل انسان در سیره معصومین (ع) و زنان بزرگ اسلام آمده است را الگو خود قرار دهید و به تبلیغات دشمنان و تمسخرها و طعنه ها و به ترویج ناهنجاری ها توجه نکنید، و بدانید آنچه که موجب سعادتمندی انسان میشود عمل به دستورات دینی و حفظ آن است.

خطیب جمعه انزلی بیان کرد: دین و حجاب و رعایت عفاف یک شخصیت مضاعف برای زنان به وجود می آورد و این محدودیت نیست، بلکه یک برتری است که هر انسانی از آن بهره مند نیست.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان یکی از نهاد های مهم و استراتژیک نظام اسلامی است که وظایف مختلفی را برعهده دارد که بطور خلاصه صیانت از اسلامیت نظام و قانون اساسی و اجرای انتخابات در بخش های مختلف است.

وی افزود: شورای نگهبان از اول انقلاب تاکنون در کنار فعالیت های مهمی که قانون برای او مشخص کرده است، همواره از سوی جریانات داخلی همسو با دشمن مورد هجوم و مخالفت بوده و به شدت علیه آن کار کرده اند و این نشان دهنده ی حساسیت و اهمیت مضاعف این نهاد است.

خطیب جمعه انزلی با اشاره به اوضاع آب و هوایی کشور و رعایت مصرف برق گفت: از عموم مردم میخواهم که تاحد امکان رعایت صرفه جویی در مصرف آب برق را در نظر بگیرند تا این بهران گرمی هوا و کم آبی رفع شود.

شمس الدین یادآور شد: در سالهای گذشته عده ای میگفتند که انرژی هسته ای را میخواهیم چه کنیم؟ امروز با مواجه شدن با این اوضاع میبینید که چقدر به درد این مملکت میخورد و میتوانستیم در زمینه برق نیازمان را برطرف سازیم. اما امروز به لحاظ محدودیت های تحمیل شده در این رابطه کشور از این نعمت محروم است و مردم دچار مشکل هستند.

وی در ادامه در رابط با مسائل شهرستان از جمله مدیریت شهری و خدماتی مطالبی داریم که در خطبه های آینده به آن خواهیم پرداخت.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان انزلی میزبان پرچم مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و خادمان بارگاه آن بزرگوار است گفت: حضور پررنگ و گسترده مردم ما نشانه محبت و علاقه آنان به امام رضا(ع) است، لذا از عموم مردم درخواست میکنیم در برنامه های تنظیمی حضور پرشور و گسترده داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه