شرایط جدید دریافت سبد کالا: کمبود پروتئین و سوء‌تغذیه حین بارداری!

ربیعی گفته قرار است سبد کالا با نام جدید تنها به خانواده‌هایی که مواد پروتئینی لازم به سفره‌هایشان نمی‌رسد، کودکان و زنان بارداری که دچار سوء‌تغذیه هستند و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد تعلق بگیرد.

شرایط جدید دریافت سبد کالا: کمبود پروتئین و سوء‌تغذیه حین بارداری!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، در حالی که دولت هنوز تصمیم مشخصی درباره نحوه اعطای یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نگرفته، موضوع حذف سبد کالا نیز جدی تر شده است.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در پاسخ به پرسشی پیرامون ارائه سبد کالا به مردم گفت که “عنوان «سبد کالا» به «بسته امنیت غذایی» تغییر نام پیدا کرده است. در حال حاضر مطالعاتی پیرامون میزان کالری لازم برای تامین سلامت خانواده‌ها انجام شده است این مطالعات مختص نیازمندان خواهد بود و بسته امنیت غذایی به شکل سابق توزیع نخواهد شد.”

ربیعی در حالی به صراحت از عدم توزیع سبد کالا به شکل سابق خبر داده که سناریوی مشخصی نز برای آن اعلام نکرده است.

اما عجیب تر آنکه وزیر کار برای افرادی که احتمالا در سال جدید مشمول دریافت بسته امنیت غذایی – سبد کالای سابق – خواهند شد، ویژگی های شگفت انگیزی را برشمرده که دایره این افراد را به شدت محدود خواهد کرد.

بر اساس اظهارات ربیعی افراد جدید برای دریافت سبد کالای سابق، باید ویژگی های زیر را داشته باشند:

– خانواده‌هایی ارائه می‌شود که مواد پروتئینی لازم به سفره‌هایشان نمی‌رسد
– کودکان و زنان بارداری که دچار سوء تغذیه هستند
– افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و آن دسته که پشت نوبت دریافت ارائه خدمات از این دو نهاد هستند

وزیر کار گفته است که “پیش بینی می‌کنیم تا چهار مرحله بتوانیم بسته‌های امنیت غذایی را توزیع کنیم که البته این موضوع بستگی به منابع تخصیصی دارد.”

گفتنی است توزیع سبد کالا در سال گذشته با چنان اشکالاتی در نحوه توزیع و شناخت افراد مشمول همراه شد که تا مدت ها سوژه رسانه های داخلی و بین المللی شده بود. با این وجود شرایط جدید دریافت سبد کالا، شمار مشمولان دریافت آن را به شدت کاهش خواهد داد و عملا بخش زیادی از مردم را از دریافت آن محروم خواهد کرد.

به نظر می رسد دولت تدبیر و امید قصد داشت سبد کالا را به عنوان طرحی برای جانشینی یارانه مطرح و زمینه های حذف یارانه نقدی را فراهم کند اما پاسخ منفی مردم به درخواست دولت برای انصراف، مسئولان اقتصادی را سردرگم کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه