عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

طرح تحول سلامت بسیاری از مشکلات بیماران خاص را برطرف کرد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ طرح تحول سلامت بسیاری از مشکلات بیماران خاص از جمله بیماران کلیوی را برطرف کرده است.

طرح تحول سلامت بسیاری از مشکلات بیماران خاص را برطرف کرد

یه گزارش ۸دی، محمدحسین قربانی اظهار داشت:‌ طرح تحول نظام سلامت اثربخشی بسیار مطلوبی در همه حوزه‌ها و ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه داشته و بسیاری از موانع و مشکلات درمانی بیماران خاص از جمله بیماران کلیوی را برطرف کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به فعالیت انجمن‌های مختلف و NGO ها اشاره کرد و بیان داشت:‌ بسیاری از این نهادها مانند انجمن بیماران کلیوی که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند تاکنون خدمات و حمایت‌های بسیار خوبی از بیماران خاص انجام داده‌اند.

قربانی امکان تخصیص اعتبار به این انجمن‌ها از ردیف بودجه دولتی را ناممکن دانست و ابراز داشت:‌ با وجود تمام این مباحث دولت به وظیفه خود در قبال این قشر از جامعه به خوبی عمل کرده است و با اجرای طرح تحول سلامت و درمان رایگان به این بیماران کمک می‌کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس درمان بیماران کلیوی در بیمارستان‌های دولتی را کاملاً رایگان اعلام کرد و گفت:‌ اگر این بیماران به عنوان یک بیمار خاص برای انجام و سپری کردن مراحل درمانی خود به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند ۱۰۰ درصد هزینه‌های آنان رایگان است.

رئیس فراکسیون مجمع خیرین سلامت مجلس حمایت‌های دولت از بیماران خاص را بسیار مطلوب خواند و تصریح کرد:‌ علاوه بر این‌ها دولت با اجرای طرح تحول سلامت، ساز و کاری را فراهم آورده که درمان بیماران کلیوی در بیمارستان‌های خصوصی نیز با تعرفه کاملاً دولتی محاسبه می‌شود.

وی از کمبود ماشین‌ها و تجهیزات مربوط به دیالیز در کل کشور از جمله استان گیلان سخن گفت و عنوان کرد:‌ دولت فعلاً امکان افزایش و یا تعویض برخی از این تجهیزات در بیمارستان‌های دولتی را ندارد به همین علت با بخش خصوصی وارد یکسری همکاری‌های مشترک شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عملکرد مجمع خیرین سلامت کشور که ریاست آن نیز بر عهده خود وی است را مطلوب خواند و افزود:‌ انجمن‌های خیرین و فراکسیون سلامت مجلس با همکاری دو جانبه می‌توانند میزان این حمایت‌ها از بیماران خاص را افزایش دهند.

قربانی به مسئله عدم تمکن مالی و بضاعت بسیار کم بسیاری از افرادی که دچار بیماری خاص هستند اشاره کرد و ابراز داشت: ‌تعداد زیادی از این افراد در سراسر کشور توان پرداخت هزینه‌های درمانی خود را ندارند و نیازمند جدی حمایت از سوی دولت و یا انجمن‌های خیریه هستند.

رئیس فراکسیون مجمع خیرین سلامت مجلس با اعلام اینکه فعالیت این فراکسیون در گیلان بسیار چشمگیر است اظهار داشت:‌ در همین جا از تمام گیلانیان خیر و نوع‌دوست‌ تقاضا دارم کمک‌های انسان دوستانه و حمایت‌های بی‌دریغ و همیشگی خود را از بیماران خاص دریغ نکنند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه