فرمانده سپاه قدس گیلان خبر داد:

برگزاری دوره تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی در گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: دوره‌ی تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی شهید قلی‌پور توسط مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان برگزار می‌شود.

برگزاری دوره تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی در گیلان

به گزارش ۸دی، سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اهمیت روز افزون سواد فضای مجازی، بیان داشت: لزوم سواد فضای مجازی و رسانه‌ای برای ایجاد امنیت در فضای مجازی بیش‌ازپیش احساس می‌شود و تربیت افراد متخصص در این امر می‌تواند از بروز آسیب‌های احتمالی جلوگیری نماید.

وی افزود: در حوزه مخاطب، انتخاب و بهره‌برداری از مطالب رسانه‌ها یک مهارت و سواد خاصی لازم دارد که با گسترش و تنوع فضای مجازی، رسانه‌ها و افزایش خارج از تصور متون مجازی، بشدت جوامع را نیازمند سواد در این حوزه است کرده است.

سردار عبدالله‌پور تصریح کرد: سواد فضای مجازی اهمیت و نقش ویژه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و برگزاری جلسات آموزش سواد فضای مجازی قطعاً می‌تواند در کاهش این نوع آسیب‌ها مؤثر باشد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سپاه در حال تربیت مربی برای تدریس سرفصل‌های تخصصی استفاده از عرصه‌های عمومی فضای مجازی است، افزود: این سرفصل‌ها شامل امنیت کاربری، رژیم مصرف، مبانی سواد فضای مجازی، سواد شبکه‌های اجتماعی، سواد بازی، آینده‌پژوهی و مدیریت فضای مجازی در خانواده می‌باشد که در این دوره تدریس خواهد شد.

عبدالله‌پور با تاکید بر اینکه در فراخوان‌های صورت گرفته ابتدا ۲۸۰نفر متشکل از آقا و خانم متقاضی حضور در این دوره بودند که از این بین ۱۴۰نفر انتخاب شدند، تصریح کرد: دوره‌ی راهنمایان سواد فضای مجازی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه مصادف با ۲۱ و ۲۲ تیرماه در مجتمع آموزشی شهید بیگلوی رشت برگزار می‌شود.

شایان ذکر است؛ دوره تکمیلی تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی مرداد و شهریور سال جاری با سرفصل‌های تخصصی‌تر توسط مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان برگزار خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه