ناکاموتو سازنده بیت کوین و اولین ارز دیجیتال

ایده پول دیجیتال مناسب و غیرقابل کشف، آزاد شده از نظارت بر دولت ها و بانک ها، از زمان تولد اینترنت موضوع داغ بوده است.، جنبش رمزگشاها آزادیخواهان، خود را به این پروژه اختصاص داده است. با این حال، هر تلاش برای ایجاد نقدی مجازی، بنیان گذاشته شده است.

ناکاموتو سازنده بیت کوین و اولین ارز دیجیتال

 در نوامبر ۱، ۲۰۰۸، یک مرد به نام ساتوشی ناکاموتو مقاله پژوهشی را به یک فهرست رمزنگاری مبهم توصیف کرد که طراحی او را برای یک ارز دیجیتال جدید که او بیتکوین نامیده بود، منتشر کرد. هیچ یک از جانبازان لیست از او شنیدنی نبودند و اطلاعات کمی را می توانست برطرف شود. در یک نمایه آنلاین، او گفت که او در ژاپن زندگی می کند. آدرس ایمیل او از یک سرویس رایگان آلمانی بود. جستجوی گوگل برای نام او هیچ اطلاعات مربوطه را در اختیار نداشت؛ این یک اسم مستعار بود. اما با وجود اینکه ناکاموتو ممکن است یک پازل بوده است، ایجادش یک مشکل ایجاد کرده است که طی دهه های گذشته، رمزنگاران را متوقف کرده است. ایده پول دیجیتال مناسب و غیرقابل کشف، آزاد شده از نظارت بر دولت ها و بانک ها، از زمان تولد اینترنت موضوع داغ بوده است.، جنبش رمزگشاها آزادیخواهان، خود را به این پروژه اختصاص داده است. با این حال، هر تلاش برای ایجاد نقدی مجازی، بنیان گذاشته شده است. ، یک سیستم ناشناس در اوایل دهه ۱۹۹۰ توسط رمزگشای دیوید راه اندازی شد، بخاطر آن بستگی داشت که زیرساخت های موجود دولت و شرکت های کارت اعتباری. پیشنهادات دیگر بیت کوین گلد ،اما هیچ کدام از زمین خارج نشدند.

یکی از چالش های اصلی طراحی یک ارز دیجیتال، چیزی است که به نام مشکل دوسویه است. اگر خرید یک دلار تتر دیجیتال فقط اطلاعاتی است که از مواد مغذی کاغذ و فلز آزاد است، برای جلوگیری از کپی کردن و چسباندن آن به راحتی به عنوان تکه ای از متن، «صرف» آن به همان تعداد دفعاتی که می خواهید؟ پاسخ متعارف شامل استفاده از یک مرکز تأیید اعتباری برای نگهداری یک مبادله در زمان واقعی تمام معاملات می باشد – حصول اطمینان از اینکه اگر شخصی آخرین دلار دیجیتال خود را صرف می کند، پس از آن نمی تواند دوباره آن را خرج کند. این صفحه از جلوگیری از تقلب جلوگیری می کند، اما همچنین به شخص ثالث مورد اعتماد نیاز دارد تا آن را مدیریت کند

بیت کوین توسط شخص ثالث به وسیله انتشار عموم توزیع کتاب، از آنچه که ناکاموتو “زنجیره بلوک” نامیده بود، خارج شد. کاربرانی که مایل به اختصاص دادن قدرت پردازنده برای اجرای یک قطعه خاص از نرم افزار هستند، معدنچیان ارزهای دیجیتال نامیده می شوند و یک شبکه برای حفظ زنجیره بلوک به صورت دسته جمعی . در این روند، آنها همچنین پول جدیدی تولید خواهند کرد. معاملات در شبکه پخش خواهد شد و رایانه های موجود در این نرم افزار برای حل پازل های رمزنگاری غیرقابل برگشت که حاوی اطلاعات از چندین تراکنش هستند رقابت خواهند کرد. نخستین معدنچی برای حل هر پازل، ۵۰ بیت کوین جدید اعطا خواهد شد، و بلوک مربوط به معاملات به زنجیره اضافه خواهد شد. دشواری هر پازل با افزایش تعداد معدنچیان افزایش می یابد و تولید به یک بلوک معاملات تقریبا هر ۱۰ دقیقه ادامه می یابد. علاوه بر این، اندازه هر فضانورد بلوک هر ۲۱۰،۰۰۰ بلوک را به نصف کاهش می دهد – ابتدا از ۵۰ بیت کوین به ۲۵، سپس از ۲۵ به ۱۲.۵، و غیره. در حدود سال ۲۱۴۰، ارز به حدود ۲۱ میلیون بیت کوین برسد . عرضه و پیش فروش گرام توکن شرکت تلگرام به صورت خصوصی شکل گرفت .

زمانی که مقاله ناکاموتو در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، اعتماد به توانایی دولت ها و بانک ها برای مدیریت اقتصاد و عرضه پول در پایین ترین حد خود قرار داشت. دولت ایالات متحده دلارها را در وال استریت و شرکتهای خودروسازی دیترویت پرتاب کرد. فدرال رزرو به منظور تحریک اقتصاد، “تسهیل کمی” را معرفی کرد. قیمت طلا افزایش یافت. بیت کوین نیازی به اعتقاد به سیاستمداران یا سرمایه دارانی که اقتصاد را خراب کرده اند، فقط در الگوریتم های ظریف ناکاموتو مورد نیاز است. به نظر می رسد که نه تنها لایحه عمومی بیتکوین در برابر تقلب محافظت می شود، بلکه انتشار دیجیتال از پیش تعیین شده، عرضه پول بیتکوین را به میزان قابل پیش بینی افزایش می دهد، با فشار بر بانک های مرکزی چاپ و مطبوعات و بحران تورم در جمهوری وایمار مصون است .

ناکاموتو اولین استخراج کننده و خرید فروش بیت کوین را که در ۳ ژانویه سال ۲۰۰۹ به نام بلوک جنسیس نامیده می شد، استخراج کرد. برای یک سال یا بیشتر، ساختن وی به عنوان یک گروه کوچکی از سازندگان اولیه باقی مانده بود. اما به آرامی، کلمه بیت کوین در خارج از دنیای جزر و مد رمزنگاری گسترش یافت. آن را از برخی از بزرگترین ذهن ارز دیجیتال به دست آورده است. ، مخترع پول الکترونیک ، آن را “بسیار قابل توجه” می نامد. نیک زابو، که کمی طلا ایجاد شده، بیت کوین را “سهم بزرگ در جهان” می نامد. و ، رمزگشای برجسته در پشت ، می گوید: “به طور بالقوه در حال تغییر در جهان است.” بنیاد ، طرفدار حفظ حریم خصوصی دیجیتال، در نهایت شروع به پذیرش کمک های مالی در پول جایگزین کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه