رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع،‌ معادن و کشاورزی گیلان:

دولت در پیوستن ایران به کشور‌های اوراسیا بی‌رغبت است

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع،‌ معادن و کشاورزی گیلان گفت: پیوستن ایران به کشور‌های اوراسیا برای کشور بسیار با اهمیت است اما دولت در پیوستن به آن بی‌رغبتی نشان می‌دهد.

دولت در پیوستن ایران به کشور‌های اوراسیا بی‌رغبت است

به گزارش هشت دی،  هادی تیزهوش تابان امروز در نشست مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه عدم تخصیص ارز مورد نیاز تولیدکنندگان عمده‌ترین مشکل در صادرات است اظهار داشت: مشکلات عدیده موجود در استان‌ها از مرکز کشور ایجاد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع،‌ معادن و کشاورزی گیلان با بیان اینکه مجلس برای رفع موانع تولید و صنعت قوانین تصویب کرده است اما اجرای این قوانین با مشکل مواجه است تصریح کرد: آیین‌نامه‌های حوزه صادرات و تجارت با مشکلاتی مواجه بوده که لازم به تغییر است.

تیزهوش تابان با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید در این راستا اقدامات قابل ‌توجه‌ای را اعمال کنند خاطرنشان کرد: به علت نوسانات نرخ ارز در کشور سرمایه‌گذاران خارجی از ورود به کشور اجتناب می‌کنند و این امر نیازمند ساماندهی است.

وی با اشاره به اینکه شرایط لازم برای پیوستن ایران به اورآسیا وجود دارد و این پیوستن توسعه چشمگیری را برای کشور به ارمغان می‌آورد تاکید کرد: این فرآیند برای کشور ایران بسیار حائز اهمیت است در شرایطی که دولت هیچ انگیزه و رغبتی در این راستا از خود نشان نمی‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع،‌ معادن و کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد واردات کشور روسیه در حوزه مواد غذایی است و گیلان نزدیک‌ترین مسیر صادرات را به روسیه دارد ابراز داشت: انباشت سرمایه در کشور بسیار زیاد است.

تیزهوش تابان با تاکید بر اینکه عدالت مالیاتی در گیلان رعایت نمی‌شود در شرایطی که حوزه تولید در گیلان نیازمند حمایت است بیان کرد: کاهش درآمد در گیلان مشهود است و همه ساله از واحد‌های تولیدی موفق مالیات‌های گزاف گرفته می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه