مدیرکل سازمان تامین اجتماعی گیلان خبرداد:

۹۶۴ هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی گیلان با اشاره به پوشش بیمه ای ۹۶۴ هزار نفر از جمعیت استان، گفت: این آمار ۳۷ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

۹۶۴ هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

به گزارش هشت دی،جمیل حق پرست بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته تأمین اجتماعی که در سالن اجتماعات اداره کل تأمین اجتماعی این استان برگزار شد با اشاره به رشد ۴۲ درصدی بیمه زنان خانه‌دار در گیلان، اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۵۶۰ نفر از زنان خانه دار تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به ۱۱۷ هزار و ۵۲ مستمری‌بگیر اصلی در استان گیلان، گفت: این تعداد با احتساب افراد تحت تکفل به ۲۴۱ هزار نفر می‌رسند که ۱۰ درصد از جمعیت استان را تشکیل و ضریب نفوذ بیمه را به ۴۷ درصد از جمعیت استان می‌رساند.

حق‌پرست با بیان اینکه تا پایان سال ۹۶ حدود ۴۰۷ هزار و ۷۲ بیمه‌ شده اصلی ثبت شده است، افزود: این تعداد در مجموع با احتساب افراد تحت تکفل ۹۶۴ هزار نفر معادل  ۳۷ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به رشد پنج‌ درصدی تعداد کارگاه‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی، تصریح کرد: مستمری‌بگیران بیمه بیکاری در گیلان در سال ۹۵، هشت هزار و ۱۸ نفر بوده که با رشد منفی ۲ درصدی در سال گذشته به هفت هزار و ۸۵۷ نفر رسید.

وی در ادامه به کاهش پرداخت بیمه بیکاری در استان نیز اشاره کرد و یادآورشد: هزار میلیارد و ۸۷ میلیون ریال بیمه بیکاری در سال گذشته پرداخت شده که در مقایسه با سال ۹۵ علی‌رغم کاهش تعداد با رشد هفت درصدی در میزان مبلغ پرداختی همراه بوده است.

حق‌پرست با بیان اینکه برای صدور، تأمین و تجدید اعتبار دفترچه‌های بیمهدرمانی یک‌ میلیون و ۳۰۵ هزار ریال هزینه شد، افزود: تعداد صدور دفترچه‌ها در سال گذشته با ۹۳۵ فقره نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ با رشد ۲ درصدی همراه است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی گیلان اجرای طرح استانی «میز خدمت» را یکی از اقدامات این سازمان در سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: این طرح با هدف کاهش مراجعات حضوری و اجرای تعهدات سازمان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده بیمه ‌شوندگان این سازمان در سال جاری به صورت کامل الکترونیکی می‌شود، تصریح کرد: این امر سبب می‌شود تا تامین اجتماعی گیلان با سایر شعب سازمان در سراسر کشور در ارتباط باشد.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه