نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی:

دستگاه‌های دولتی مانع ورود سرمایه‌گذاران به گیلان هستند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سرمایه‌گذاران جرأت ورود به استان گیلان را ندارند زیرا برای اجرای طرح‌های خود با موانع و مشکلات از سوی دستگاه‌های دولتی مواجه می‌شوند.

دستگاه‌های دولتی مانع ورود سرمایه‌گذاران به گیلان هستند

به گزارش ۸دی، سیدکاظم دلخوش ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه ایران در شرایط کنونی در یک جنگ اقتصادی قرار دارد اظهار داشت: آمریکا و صیهونیست برای براندازی نظام تلاش گسترده می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز تنها بحث تحریم‌های اقتصادی علیه ایران مطرح نیست بلکه کشور‌های اروپایی و عربی دشمنان را در این جنگ اقتصادی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم همکاری می‌کنند گفت: روابط تجاری و اقتصادی ایران با کشور‌های حاشیه بسیار پایین بوده در شرایطی که این بازار بسیار گسترده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تاکید بر اینکه روابط اقتصادی آمریکا با کشور روسیه بسیار بالاست و این ارتباط به‌منظور تحت تاثیر قرار دادن بازار ایران در روسیه است اعلام کرد: در تمامی امورات باید شرایط اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد زیرا کشور با بحران اقتصادی مواجه است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه دستگاه‌های استانی تابع مقررات و آیین نامه‌‌های بالادستی بوده و از خود اختیارات مستقلی ندارند گفت: سرمایه‌گذاران با محدودیت‌ها و آسیب گسترده‌ای مواجه بوده و دشمنان از تمامی منابع خود برای محدود کردن اقتصاد کشور استفاده می‌کنند.

دلخوش با بیان اینکه از سال‌های دور مجلس به دنبال استقلال بانک مرکزی است اما منابع و پول این بانک در اختیار دولت است خاطرنشان کرد: مدیریت منابع ارزی در شرایط کنونی کشور یک اصل است و باید به طور ویژه مد نظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سامانه “نیما” و با اشاره به اینکه این سامانه برای ساماندهی ارز راه‌اندازی شده اما با نواقص گسترده‌ای مواجه است بیان کرد: سامانه نیما مردم و بانک‌ها را با مشکلات گسترده مواجه کرده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوءاستفاده در بازار ارز به‌درستی مشهود است و وارد کننده با ارز دولتی کالا وارد کرده و به نرخ ارز آزاد به فروش می‌رساند گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در بخش قانون‌گذاری حوزه تعاون در کشور وجود ندارد.

دلخوش از آمادگی افزایش سرمایه بانک‌ها در کشور خبر داد و با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد که این افزایش در کشور انجام شود افزود: به‌عنوان یک گیلانی از زندگی در گیلان متاسف هستم زیرا از ظرفیت‌های استان گیلان در راستای توسعه به‌درستی استفاده نمی‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان گیلان نتوانست سرمایه‌گذار صنعت دامداری ۸ هزار راسی را در گیلان راضی کنند و استان زنجان این سرمایه گذار را با استقبال گسترده جذب کرد.

وی با انتقاد از عملکرد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و با بیان اینکه سرمایه‌گذاران معرفی شده به این حوزه با ضعف عملکرد این مجموعه از استان خارج می‌شوند گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذار برای ورود به گیلان جرأت ندارد زیرا با موانع و مشکلات از سوی دستگاه‌های دولتی روبه‌رو می‌شود.

دلخوش با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح تله کابین و طرح های گردشگری به استان معرفی شده اما از سوی سازمان میراث و گردشگری گیلان به مدت ۲ سال است که معطل مانده است افزود: برخورد با مفاسد اقتصادی یک امر واجب است و مفسدان فی‌الارض باید اعدام شوند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیران اجازه ندارند با رانت بستگان خود را در مجموعه‌های مختلف روی کار آورند اظهار داشت: در شرایط نامناسب اقتصادی مردم دیگر به تمامی مدیران و مسئولان بی‌اعتماد شده و مدیران را از یکدیگر متمایز نمی‌دانند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه