نماینده رشت مطرح کرد:

استان گیلان ۱۰۰۰ میلیارد تومان معوقات “مشکوک‌ الوصول” دارد

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: معوقات بانک‌ها در استان گیلان نزدیک به ۲ هزار میلیارد‌ تومان است که متاسفانه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از میزان مذکور مشکوک‌ الوصول است.

استان گیلان ۱۰۰۰ میلیارد تومان معوقات “مشکوک‌ الوصول” دارد

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌ نژاد صبح امروز در نشست مجمع‌نمایندگان با اشاره به اینکه مشکلات و معضلات حوزه سرمایه‌گذاری گیلان باید به نمایندگان مجلس جهت رفع قوانین مانع منتقل شود اظهار داشت: شرکت‌های بزرگی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند باید شناسایی شوند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه استان در حوزه گمرک و بازار بورس با مشکلات اساسی مواجه است و این مشکلات باید رفع شود خاطرنشان کرد: در حوزه بانک‌ها مشکلات دست‌ و پا‌گیر گسترده‌ای در استان گیلان وجود دارد و جلسات اقدامات مطالعاتی می‌تواند موانع موجود را برطرف کند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید مباحث و معضلات موجود در حوزه‌های مختلف استان را به صورت شفاف منعکس کنند و هیچ مقوله محرمانه‌ای در جلسات مجمع نمایندگان گیلان وجود ندارد گفت: با کمک‌افکار عمومی و دستگاه‌های نظارتی باید بسیاری از مشکلات و معضلات پیش‌روی اقتصاد گیلان را برطرف کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از سوی بانک ملی به عنوان رئیس مجمع بانک‌ها در گیلان، عنوان شد که معوقات بانک‌ها در استان گیلان نزدیک به ۲ هزار میلیارد‌ تومان است تصریح کرد: متاسفانه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از میزان مذکور مشکوک‌الوصول است.

وی با بیان اینکه منظور از معوقات مشکوک‌الوصول این است که دریافت‌کنندگان این مبالغ مشخص نیستند خاطرنشان کرد: مقصران و عاملان این اقدامات که موجب آسیب‌رساندن به اقتصاد استان گیلان شده‌اند باید توسط رسانه‌ها، صدا و سیما و دستگاه‌های نظارتی برای مردم معرفی و افشا شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش معوقات و سررسید‌های بانکی در گیلان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان است که بیشتر آنها وصول می‌شود تصریح کرد: معوقات مشکوک‌الوصول در استان گیلان نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه جهت دسترسی به اسامی این اشخاص تلاش‌های گسترده‌ای از سوی نمایندگان مجلس در گیلان در حال انجام است گفت: بهتر است تا قبل از اینکه نمایندگان به این اسامی دسترسی پیدا کنند دستگاه‌های نظارتی با اعمال فشار، کاری کنند تا مبالغ به استان برگشت پیدا کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسامی این اشخاص نامعلوم است و نمایندگان مجلس و افکار عمومی در گیلان از ماهیت‌ آنها اطلاعی ندارند خاطرنشان کرد: تلاش است با اقدامات ویژه سرمایه مذکور به سیستم بانکی استان گیلان باز گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه