کوچکی نژاد:

ارز مسافرتی به صورت موقت قطع شود

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس با یبان اینکه ارز مسافرتی فقط باید به سه گروه بیماران، دانشجویان و تجار خارج از کشور اخصاص کند، خواستار قطع موقف ارز مسافرتی شد.

ارز مسافرتی به صورت موقت قطع شود

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی نژاد درباره گمانه‌زنی‌ها برای حذف ارز مسافرتی، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری توصیه کردند ما باید از سفرهای غیر ضروری خارجی خودداری کنیم و بهتر است در مقطع کنونی که در جنگ اقتصادی قرار داریم هم مسئولان و هم مردم از انجام این سفرها صرف نظر کنند.

نماینده مردم رشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف ارز مسافرتی و گردشگری یکی از راهکارهایی است که سفرهای غیر ضروری به خارج از کشور را کاهش می‌دهد، اضافه کرد: در شرایط فعلی نیازی نیست که بانک مرکزی برای تفریح افرادی که قصد دارند به خارج از کشور سفر کنند، ارز دولتی اختصاص دهد و این اقدام بانک مرکزی بر خلاف سیاست‌ها و سخنان مسئولان اقتصادی دولت است.

وی با تأکید بر اینکه فراکسیون گردشگری مجلس بارها برنامه سازمان میراث فرهنگی را برای ورود ارز به کشور خواسته است تا از طریق گردشگری نه تنها ارزی از کشور خارج نشود بلکه ارز نیز وارد شود، افزود: متأسفانه دولت در این زمینه تحرک مناسبی ندارد و گردشگری در ایران ضریب منفی دارد.

کوچکی نژاد اظهار کرد: اختصاص ارز به استثنای بیماران، دانشجویان و تجار برای سایر اقشار نیازی نیست که اختصاص پیدا کند لذا دولت باید در این زمینه تجدید نظر کند.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این اقدام یکی از تدابیر ویژه‌ای است که دولت می‎‌تواند در مقطع کنونی به کار بگیرد تا موجب خروج کمتر ارز از کشور شوند.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه