جدایی روحانی از اصلاح‌طلبان تا سال ۹۴ رسمی می‌شود!

اخبار جسته و گریخته مربوط به جلسات و مباحث انتخاباتی طیف حامیان دولت تدبیر و امید و اصلاح طلبان نشان می دهد پیوند این دو جریان تا انتخابات مجلس دهم باقی نخواهد ماند.

جدایی روحانی از اصلاح‌طلبان تا سال ۹۴ رسمی می‌شود!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، اخبار جسته و گریخته مربوط به جلسات و مباحث انتخاباتی طیف حامیان دولت تدبیر و امید و اصلاح طلبان نشان می دهد پیوند این دو جریان تا انتخابات مجلس دهم باقی نخواهد ماند.

با وجود تشکیل جلسات انتخاباتی مشترک میان اصلاح طلبان و دولتی ها و حتی تعیین دو نماینده از سوی دولت برای حضور در این جلسات، ظاهرا حسن روحانی تمایلی به ارائه لیست مشترک با اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نشان نداده است.

انتخابات مجلس دهم قرار است اواخر سال ۹۴ برگزار شود و بسیاری از احزاب اصلاح طلب به گمان تکرار تجربه انتخابات مجلس ششم، خود را از هم اکنون پیروز این انتخابات می دانند. گفتنی است انتخابات مجلس ششم دو سال بعد از انتخابات ریاست جمهوری هفتم برگزار و با پیروزی اصلاح طلبان همراه شد اما عملکرد ناصحیح و پرانتقاد آنها باعث شد تا دور بعدی مجلس با شکست بی سابقه این جریان به انجام برسد.

با این وجود تجربه انتخابات مذکور و تلاش اصلاح طلبان برای همسو کردن دولت با خواسته های خود آنها را همچنان امیدورا نگاه داشته است. این در حالی است که بیم تک روی عارف و عدم ائتلاف او با سایر اصلاح طلبان نیز به عنوان دیگر خطر بالقوه این جریان بارها مورد بررسی قرار گرفته است.

گفته می شود در جلسات اخیر اصلاح طلبان تنها راه پیروزی در انتخابات آتی ارائه لیست مشترک با دولت اعلام شده است. این در حالی است که عملکرد پرانتقاد دولت در خصوص مسائل اقتصادی که اوج آن در ماجرای سبد کالا ، هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت بنزین متبلور شد، فرضیه اعتماد مردم به آنها را زیر سوال برده است.

به این ترتیب در شرایط فعلی، هم ائتلاف دولتی ها با اصلاح طلبان دور از ذهن به نظر می رسد و هم در صورت تحقق این امر، پیروزی لیست مشترک آنها در انتخابات آتی مجلس به راحتی متصور نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
ما باور میکنیم! روحانی= خاتمی+پوپولیسم!
در حاشیه