خشکسالی با تنش آبی در ۸۵ روستای گیلان چهره نمایاند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: خشکسالی با تنش آبی در ۸۵ روستای استان چهره خود را نشان داد.

خشکسالی با تنش آبی در ۸۵ روستای گیلان چهره نمایاند

به گزارش ۸دی، محبعلی رنج ور با اعلام این مطلب افزود: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۱ هزار و ۲۴۵ خانوار روستایی در استان به صورت سیار آبرسانی شده اند.

وی با اشاره به مواجه شدن ۸۵ روستای گیلان با تنش آبی طی امسال اظهار داشت: به این روستاها از طریق هشت تانکر سیار، آبرسانی شده است.

به گفته رنج ور، از زمان بروز تنش آبی در روستاهای استان طی سالجاری، هفت هزار و ۹۰۴ مترمکعب به روستاییان آبرسانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر مناطق جنوبی گیلان، کوهپایه ای است و آب شرب این مناطق از چشمه سارها تامین می شود؛ بدنبال خشکسالی و گرمای هوا چشمه ها به سرعت خشک می شوند و بطور معمول امکان حفر چاه نیز وجود ندارد.

رنج ور با یادآوری اینکه سال گذشته تعداد روستاهای دارای تنش آبی گیلان افزون بر ۹۵ روستا بود، گفت: هر سال برای مدیریت این وضعیت، از طریق حفر چاه و چشمه سعی در کاهش روستاهای دارای تنش آبی انجام می دهیم و امسال، این تعداد به ۸۵ روستا رسید.

به گفته مدیرعامل آبفار گیلان، دولت تدبیر و امید برای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان طی امسال، سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده که در حال مبادله موافقت نامه با سازمان برنامه و بودجه هستیم تا بتوانیم از این اعتبار بهره بگیریم.

وی از عموم شهروندان بویژه روستاییان خواست مصرف بهینه آب را مورد توجه قرار دهند و از آب شرب برای مصارف کشاورزی استفاده نکنند.
گیلان ۲ هزار و ۵۸۳ پارچه آبادی دارای سکنه دارد که ۲ هزار و یک روستا بالای ۲۰ خانوار هستند. از این تعداد، یک هزار و ۶۲۶ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه