اختصاص یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و سبد کالا در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت:در بحث افزایش قیمت بنزین نیز قرار نیست فشاری بر مردم تحمیل کنیم و به یک باره بنزین گران شود و افزایش قیمت کنونی رشد چندانی نسبت به کشورهای همسایه نیست.

اختصاص یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و سبد کالا در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

به گزارش ۸دی نیوز، محمدباقر نوبخت جمعه‌شب در حاشیه بازدید از بافت فرسوده مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص بودجه زیارت،گفت: در دیدار با نمایندگان مردم  مشهد در مجلس، اختصاص بیشتر این بودجه به شهر مطرح شد؛ در حال حاضر بسیاری از شهرها در بودجه زیارت سهیم هستند که این کار سختی است و امیدواریم در برنامه ششم، توسعه بودجه زیارت برای مشهد در نظر گرفته شود.

وی در خصوص بودجه حمل‌ونقل نیز بیان داشت: از محل درآمد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری بین حوزه تولید و بهبود حمل و نقل توزیع خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد:برای کمک به این برنامه های عمومی بود که از مردم درخواست شد تا با انصراف از یارانه به فعالیت‌های زیر بنایی کمک کنند.

نوبخت تصریح کرد: در قانون پیش‌بینی شد که ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت‌ها به علاوه ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه عمومی به عنوان منبع برای فاز دوم هدفمندی‌ها اختصاص داده شود.

وی عنوان کرد: از این مبلغ در سال جاری ۱۰ هزار میلیارد تومان از درآمد قانون هدفمندی به بخش تولید، ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان و ۲  هزار میلیارد تومان نیز به بیمه بیکاری تخصیص می‌یابد.

وی بیان کرد:همین تغییر قیمت در سوخت و برخی حامل‌های انرژی قرار شد؛ عمدتا در سه حوزه که از این مبلغ پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد  تومان برای تولید و حمل و  نقل و حوزه دیگر بهداشت و درمان و هزینه های بیمارستانی چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تعلق بگیرد.

سخنگوی دولت در پایان ابراز داشت: افزایش ۳۰۰ تومانی قیمت هر لیتر بنزین در مرحله دوم هدفمندی در مقایسه با کشورهای همسایه با افزایش چند برابر در فاز اول این قانون قابل قیاس نیست و نظر ما نیز این بود که با افزایش قیمت حامل‌های انرژی، فشار زیادی به مردم وارد می‌‌شود و دولت نیز در تلاش است تا پایان سال این افزایش تورم را به زیر ۲۵ درصد کاهش دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه