احمدی نژاد در تالش:

مذاکرات با اروپا دوباره گزیده شدن از یک سوراخ است/ ریشه فقر را باید در فعالیت های تجاری عده ای از مسئولان کشور جستجو کرد

محمود احمدی نژاد با بیان اینکه تاریخ پر است از توطئه ها و هجمه ها بر علیه ملت ایران، گفت: تحمیل فقر، جنگ، تفرقه و عقب ماندگی سیاست دائمی بیگانگان برای کنترل قدرت تأثیر گذاری ملت ایران در عرصه بین الملل است.

مذاکرات با اروپا دوباره گزیده شدن از یک سوراخ است/ ریشه فقر را باید در فعالیت های تجاری عده ای از مسئولان کشور جستجو کرد

به گزارش خبرنگار ۸دی، محمود احمدی نژاد عصر امروز دوشنبه در جمع مردم تالش با بیان اینکه از صمیم قلب به خاطر حضور در جمع مردم مومن و انقلابی تالش و گیلان خوشحال هستم، اظهار کرد: مردم این دیار در طول تاریخ نماد اندیشه ورزی، وفاداری، مهربانی، برادری هستند.

وی  با بیان اینکه سلام و درود خدا بر مردم تالش و مردم گیلان سرافراز، گفت: عزم و پافشاری مردم این خطه در مقابله با اجانب و در دفاع از استقلال کشور مثال زدنی است.

رییس جمهور سابق ایران، افزود: امروز انقلاب ما که حاصل فداکاری های کم نظیر ملت و فرصتی برای برآورده شدن همه آروزهای تاریخی ما بوده است، در شرایط خطیری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه غفلت از این شرایط و مخاطرات پیش رو ممکن است خدای نکرده خسارات جبران ناپذیری به بار بیاورد، بیان کرد: حضور در بین مردم تالش و مردم گیلان بهترین جا برای طرح مسائل کشور و مسائل نظام است.

احمدی نژاد افزود: همه می دانند که جایگاه رفیع، تاریخ پرافتخار، توانمندی های بی نظیر و اثرگذاری های ملت ایران در عرصه بین الملل یگانه است و تاریخ شاهد این ادعاست.

وی ادامه داد: مستکبران همواره یکی از بزرگ ترین موانع در برابر تداوم و گشترس سلطه خود را ملت ایران، فرهنگ ملت ایران و توانمندی ها و برجستگی های ذاتی این ملت را تلقی کردند و همواره منتظر فرصتی برای حذف ایران از صحنه ی سیاست هستند.

 

** تفرقه و عقب ماندگی سیاست دائمی بیگانگان برای کنترل قدرت تأثیر گذاری ملت ایران است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آن ها هیچ گاه حرف دلشان را صادقانه بیان نمی کنند اما در برابر ملت ایران بارها این کلام بر زبانشان جاری شده است که ما می خواهیم ایران و ملت ایران را ریشه کنیم.

وی با بیان اینکه تاریخ پر است از توطئه ها و هجمه ها بر علیه ملت ایران، گفت: تحمیل فقر، جنگ، تفرقه و عقب ماندگی سیاست دائمی بیگانگان برای کنترل قدرت تأثیر گذاری ملت ایران در عرصه بین الملل است.

احمدی نژاد ادامه داد: امروز دشمن به سه علت برای تحقق آرزوی تاریخی خودشان امیدوارتر شده اند و دارند با صدای زور و تحمیل و بی ادبی نسبت به ایران و ملت ایران صحبت می کنند.

وی با اشاره به مسائل داخلی کشور، گفت: ایران سرشار از منابع و امکانات خدادادی است، بیشترین معادن، زمین، انرژی، جنگل با وجود ملت فهیم ایران از منابع کشور است اما مسئولان به دلیل عدم آشنایی با این ویژگی و عدم دانش لازم با اصولی مدیریتی فاقد برنامه های اساسی و راهبردی لازم برای پیشبرد امور. کشور هستند.

 

** اراده ای در کار است که شرایط لازم برای سوءاستفاده دشمن و فشار ملت در داخل کشور ایجاد شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مسئولان دایما در حال سعی و خطا هستند و طی سال های طولانی در حوزه بانکی و پولی، صنعت،کشاورزی، دامداری و… اشتباهات مورد مشاهده بی شماری به وجود آمده است و به مرور این شائبه در ذهن ملت ایجاد می شود که گویی عمدی در کار است که با استفاده از بستر لازم این مسائل به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه انگار اراده ای در کار است که شرایط لازم برای سوءاستفاده دشمن و فشار ملت در داخل کشور ایجاد شود، گفت: قانون اساسی مردم را سنگ بنای انقلاب اسلامی می داند مردم اصل و پایه کار هستند و همه امور مربوط به مردم است.

احمدی نژاد افزود: در ایران غیر از مردم چه داریم؟! این سرزمین مال مردم است، همین مردم انقلاب کردند، بدون مردم موجودیتی وجود ندارد و تمام امور باید با اتکای آرای مردم ایجاد شود.

 

** در برجام نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه تعهدات شدیدی علیه منافع ملی به بیگانگان داده شده است

وی با بیان اینکه در این سال ها عده ای مردم را بی اطلاع نگه داشتند، گفت: نمونه عینی آن توافق برجام است که امروز آثار آن را مردم می بیننند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این توافق نامه که مردم از محتوای آن خبر نداشتند و به آن ها اطلاع داده نشد و راجع به موافقت با آن اعلام نظر نکرد نه تنها منافع ملت ما حفظ نشد و تحریم ها برداشته نشد بلکه تعهدات شدیدی هم علیه منافع ملی به بیگانگان داده شده است.

وی با بیان اینکه برخی از تعهداتی که دادند اکنون دارد آرام آرام منتشر می شود، گفت: سه سال گذشته است اما هنوز هیچ سند رسمی برای اطلاع مردم در اختیار آنان قرار نگرفته است.

احمدی نژاد افزود: متأسفم بگویم که عده ای خاص از طرق مختلف به مناصب بالای مدیریتی رسیده اند و خودشان را عقل کل می دانند و عموم مردم را فاقد جایگاه مناسب برای درک مسائل کشور و اظهار نظر تلقی می کنند.

 

** عده ای خودشان را مالک انحصاری انقلاب و کشور می دانند

وی افزود: چند سال قبل یادتان که هست یکی از همین ها اعلام کرد که راننده تاکسی، لبو فروش و جگرکی چه ربطی دارند به مسائل هسته ای؟! این حرف آن آقا یعنی خودشان را برتر از مردم می دانند؛ آقا همین مردم انقلاب کردند و این حرف لکه ننگی است بر پیشانی کسانی که خودشان را برتر از مردم می دانند.

احمدی نژاد گفت: این در حالی است که امام با آن عظمت می گفت «من خادم ملتم» اما عده ای پیدا شده اند که خودشان را مالک انحصاری انقلاب و کشور می دانند.

وی با بیان اینکه اگر کسی یک ریال از بیت المال برای رسیدن به قدرت یا برای تثبیت قدرتش استفاده کند خاین به انقلاب و خاین به ملت است، گفت: هرکس به گونه ای عمل کند که مردم راضی نباشند همان ضد انقلاب واقعی است.

 

** مسئولان به جای ایجاد رفاه و پیشرفت مردم به دنبال خودبرتر بینی و دعواهای سیاسی هستند

 

احمدی نژاد علت سوم را بیگانه شدن مسئولان کشور از روحیه انقلابی و  آرمان های انقلاب برشمرد و گفت: باید به دنبال ریشه مسائل باشیم، امروز چرا گرانی، تبعیض، فاصله طبقاتی و… هست، چون روحیه انقلابی رمز نشاط و پیشرفت است.

 

وی با بیان اینکه مسئولان به جای اینکه به دنبال رفاه و پیشرفت مردم باشند به دنبال خودبرتر بینی و دعواهای سیاسی هستند، افزود: متاسفم بگوبم که برخی ها به خاطر دور افتادن از انقلاب و روحیه مردمی برای کسب صندلی مجلس چند میلیارد تومان خرج می کنند، آیا این فرد می خواهد برود خدمت کند؟! مگر ماهی چقدر حقوق می دهند؟! آیا این فرد می تواند به فکر مردم باشد؟ یا اینکه باید در آن ۴ سال آن حساب میلیاردی را صاف کند.

 

** ریشه فقر و ثروت های باد آورده را باید در  فعالیت های اقتصادی و تجاری عده ای از مسئولان کشور جستجو کرد

 

عضو مجمع تشخیض مصلحت نظام با بیان اینکه آیا اگر مدیری به فکر افزایش قدرت خود باشد از فقر مردم چیزی متوجه می شود؟! تصریح کرد: ریشه فقر و ثروت های باد آورده را باید از فراموش کردن آرمان های انقلابی و فعالیت های اقتصادی و تجاری عده ای از مسئولان ارشد کشور جستجو کرد راهش را هم یاد گرفته اند به نام خواهر، برادر، همسر و… می کنند.

** مسئولان نارضایتی مردم را جدی بگیرند

وی با بیان اینکه این فاصله ها توقع بیگانگان را برای ضربه زدن به ملت ایران بالا می برد، گفت: ببینید مقامات آمریکایی چگونه حرف می زنند و سخنان توهین آمیز و سرشار از تحقیر بدون عکس العمل مناسبی از مسئولان مربوطه روبرو خواهد شد.

 

احمدی نژاد با تأکید بر اینکه مسئولان و مدیران کشور نارضایتی مردم را جدی بگیرند، گفت: ما باید رضایت مردم خودمان را جلب کنیم و از این فرصتی که در اختیارشان قرار گرفته است به نفع مردم استفاده کنند.

 

** مذاکرات با اروپا دوباره گزیده شدن از یک سوراخ است

رییس جمهور سابق ایران در واکنش به مذاکرات جدید ایران و با کشورهای اروپایی، بیان کرد: الان دوباره رفتند مذاکره کنند، یک دور مذاکره کردید ملت را بی اطلاع نگه داشتید خودتان آمدید گفتید آمریکا سرتان را شیره مالیده است، باز دوباره از همان سوراخ می خواهید گزیده شوید.

وی افزود: اینکه در مذاکرات خارجی و تعاملات بین المللی تعهد می دهید کشور را متعهد می کند پس باید همه مردم در اطلاع باشند.

تصاویر این خبر را از این اینجا ببینید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه